רשתות שדוחקות עסקים קטנים? לא בסן פרנסיסקו

מירב מורן
מירב מורן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
מירב מורן
מירב מורן

בהתחלה קשה לשים את האצבע על מה ששונה ברחובות סן פרנסיסקו. שיטוט בעיר משרה תחושה שכונתית וחמימה. התשובה טמונה לא במה שיש בעיר, אלא במה שיש בה פחות — רשתות בינלאומיות. ברחבי העיר כולה, לדוגמה, ניצבות שתי חנויות H&M (ועוד אחת בקניון). לשם השוואה, במנהטן לבדה פזורות 12 חנויות של רשת האופנה.

סן פרנסיסקו, מהערים המתייקרות בעולם, החליטה להעדיף את העסקים המקומיים והחלה ליישם כבר לפני יותר מעשור מדיניות שמגבילה כניסת תאגידים לתחומה. הכללים הלכו והחמירו בהדרגה. ב–2012 נקבע כי רשתות שבבעלותן יותר מ–11 סניפים בארה"ב יידרשו לקבל אישור מהעירייה אם ירצו לפתוח חנות בעיר. ב–2015 הוחמרה ההוראה גם לעסקים שיש להם 11 סניפים בכל העולם. באחרונה הורחבה הדרישה אף יותר, וכיום היא חלה גם על עסק שמחזיק ביותר מעשרה סניפים בתוך סן פרנסיסקו עצמה.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ