כדי שפירנצה לא תהפוך לטיימס סקוור: האיטלקים נלחמים בשלטי פרסום

מירב מורן
מירב מורן
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
מירב מורן
מירב מורן

הפרסומות על בנייני טיימס סקוור בניו יורק הפכו מזמן לסמלה של הכיכר. הן כל כך מבוקשות, שבאופן יחסי עולה יותר לשכור שטח לפרסומת על חזית הבניין מאשר לשכור חלל בתוכו. אבל השתלטות מסחרית כה בוטה על הנוף העירוני אינה מצב רצוי בכל מקום.

איטליה, למשל. תיירים גודשים את ערי איטליה בכל ימות השנה כדי ליהנות מהאדריכלות העתיקה ברחובות. כדי לשמור על יופיים של המבנים העתיקים, צריך מדי פעם גם לשפץ אותם. זה שילוב נפיץ. בניינים שעוברים שיפוץ הם מצע נהדר לשטח פרסום, שכן הקבלנים נדרשים לעטוף את הפיגומים ביריעות משיקולי בטיחות, ועליהן יש שפע מקום לתוכן מסחרי. ככל שבמקום יש יותר עוברים ושבים, כך גוברת המוטיבציה לממש את ההזדמנות הטמונה בפרסום. הפוטנציאל הכלכלי עלול להפוך רחובות עתיקים לרצף שלטי פרסום. לכן באיטליה אמנם חייבים לעטוף את הבניינים בזמן שיפוץ, אבל את הפרסומות הגבילו מאוד. למודעה מותר לכסות רק 20% מהחזית. יתר השלט צריך להציג הדמיה של מראה המבנה לאחר השיפוץ.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ