מירב מורן
מירב מורן
מירב מורן
מירב מורן

רעש, אבק, כלי עבודה וחסימת כבישים — זו מציאות חייהם של תושבים באזורים שבהם מקימים תשתיות לתחבורה ציבורית. תושבי גוש דן חווים את כל הטוב הזה בשל עבודות הרכבת הקלה, אבל זה ככה בכל מקום, ופעמים רבות זה גם מתארך מעבר למתוכנן.

ובכן, אם חברה פרטית הופכת את המרחב הציבורי לגיהנום לתקופה ארוכה, לפחות שתתחייב לשפר אותו אחר כך. ככה בדיוק חשבו גם בפורטלנד שבאורגון. לפי המדיניות העירונית, כשהעירייה מוציאה מכרזים לבניית תשתיות לתחבורה ציבורית, הזוכה במכרז מחויב להעביר לפחות אחוז אחד מהתקציב להשקעה באמנות. הקבלן מספק את התקציב, ואת יצירות האמנות בוחרת ועדה המורכבת מנציגי התושבים, אוצרים מקצועיים ופקידי עירייה. כך, מתוך 150 מיליון דולר שעלתה הקמת מסילת הרכבת החשמלית בדרום העיר, 1.5 מיליון דולר הושקעו ברכישת יצירות אמנות שהוצבו על ברחובות שבהן היא עוברת. נח סגל, הממונה על התחבורה הציבורית בפורטלנד, מסביר שהשיטה מהווה תמריץ עבור תושבי שכונות אחרות להסכים לעבודות תשתית בסביבתם.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ