אור מהגויים

החוק קובע: אסור לשפץ רחוב בלי לסלול נתיב אופניים

מירב מורן
מירב מורן
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
מירב מורן
מירב מורן

בקיימברידג', מסצ'וסטס, נגמרו התירוצים: מועצת העיר אישרה בשבוע שעבר חוק שיחייב להקים תשתית בטוחה לרכיבה באופניים בכל פעם שישופץ רחוב בעיר. למעשה, קיימברידג' גיבשה תוכנית לסלילת רשת של נתיבי אופניים כבר לפני כמה שנים, שבמסגרתה היו אמורים להיסלל נתיבי רכיבה באורך כולל של 300 ק"מ. למרות העלייה בשימוש באופניים ובקורקינטים, התוכנית מעולם לא הושלמה. הסיבה העיקרית לעיכוב עד כה היתה התנגדותם של תושבים באזורים שונים בעיר, שסירבו לוותר על נתיבי נסיעה ועל מקומות חניה למכוניות. התושבים לחצו על הפוליטיקאים, והחשש מפני עימות ציבורי עיכב שוב ושוב את סלילת הנתיבים. כתוצאה מכך נוצרה בעיר רשת אופניים קטועה ומסוכנת — הרוכבים נעים במסלולים לא רציפים ונאלצים לעבור בין קטעי דרך בטוחים לקטעים שבהם נשקפת להם סכנה, תוך חצייה של כבישים סואנים.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ