אור מהגויים

ביפן שיפרו דרמטית את הרכבת באמצעות חלוקת נדל״ן ליזמים

מירב מורן
מירב מורן
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
מירב מורן
מירב מורן

טיסה במהירות 300 קמ"ש על מסילת השינקסן בין טוקיו וקיוטו משכיחה את עברה הלא־מוצלח של הרכבת היפנית, שהתאפיינה באיחורים, בביטולים, במסילות חורקות, בקרונות מיושנים ובתחנות מוזנחות. המפנה שהציב את יפן כמופת בינלאומי לשירות תחבורה ציבורי חל בשנות ה–80, כששונתה שיטת ההפעלה של קווי הרכבת הבין־עירוניים: במקום הממשלה, יזמים פרטיים מתחרים על הזכות להפעיל כל קו ואף לבנות קווים חדשים — בהתאם למסלול ולמיקומי התחנות שקובעת המדינה. הזוכה מתחייב לסטנדרטים המפוקחים באופן הדוק בידי הממשלה, שעשויה אף להתערב בתנאי ההעסקה של העובדים.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ