אור מהגויים

בניו יורק, גם החניונים מעדיפים את הולכי הרגל על הנהגים

מירב מורן
מירב מורן
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
מירב מורן
מירב מורן

ברובע מנהטן בניו יורק, בדומה לרובע הסיטי בלונדון, יש אזורים נטולי חניונים וחוקת העיר אף אוסרת להקים אותם. אחת הסיבות לכך היא שמכוניות שגולשות לחניון בדרכן פנימה או מגיחות מתוכו בזינוק למדרכה הן מטרד לעוברים ושבים ברחוב. המכוניות מגיעות בגלים: בתחילת יום העבודה לבנייני משרדים, לקראת הופעה בסביבות אולמות תיאטרון וקונצרטים, וביציאה מאירועי ספורט, ולכן באזורים שהתירו בניו יורק חניונים תת־קרקעיים הם הוגבלו ל–150 מקומות חניה (לשם השוואה, בחניון הבימה בתל אביב יש מקום לאלף מכוניות). החניון הניו־יורקי מתוכנן במחשבה על איכות השיטוט העירוני ושגרת הרחוב: הכניסה לא תהיה מרחוב מסחרי, ולא מרחוב ראשי, כדי להבטיח את שטף נסיעת האוטובוסים, אלא מרחובות צדדיים וחד־סטריים. גם אז הפתח יהיה הרחק מהצומת וברוחב מינימלי. זה עושה לנהגים חיים קשים, שכן כדי להיכנס לרחוב חד־סטרי בניו יורק נדרש עיקוף שמאריך את הדרך וגורם לחשוב פעמיים אם הדבר בכלל כדאי, ובכל מקרה, אי אפשר להחליק בקלילות מהחניון אל הכביש. הנהג שחושש לשלום המראות שלו מתקדם לאט־לאט דרך הפתח הצר וכך הוא לא מפתיע ופחות מפריע את שלוות האנשים שהולכים במדרכה.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ