בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אור מהגויים

איך הופכים את חיפה וירושלים לערי רכיבה על אופניים

11תגובות
מתקן אופניים בסיאטל
מירב מורן

מה עושים כשרוצים לעודד רכיבה באופניים (לא חשמליים!) בעיר שאינה מישורית וקטנה כמו תל אביב? בסן פרנסיסקו למשל, רחובות תלולים ומרהיבים מחברים את שכונות ההר למפרץ ולדאון טאון שסביבו. רכיבה בעליות הללו היא עניין כמעט בלתי אפשרי, וגם הירידות הופכות לעסק מפחיד, במיוחד כשיורד גשם.

אם רוצים לאפשר שימוש באופניים, צעד ראשון הוא לאפשר לתושבים לשלב בין רכיבה לבין נסיעה באוטובוס. זה לא פשוט, כי קשה להכניס אופניים לתוך אוטובוס עירוני, מה גם שאין בו תא מטען (כדי לא להגביה את הרצפה ולפגוע בנוחות העלייה והירידה).

ערים כמו סן פרנסיסקו, סיאטל ולוס אנג'לס מצאו לכך פתרון בדמות מתקן בחזית האוטובוס, שלוקח בדיוק שלוש שניות להעמיס עליו את האופניים ולשחררם. המתקן מוצב בחזית כדי שהנהג יראה את הרוכב. הרוכבים, מצדם, מקפידים להיות הראשונים לרדת ולשחרר את האופניים כדי לא לעכב את יתר הנוסעים. המתקן נפוץ בערי מערב ארה"ב, שרובן בנויות בסגנון פרברי ומרווח שגורם למרחקים להיות ארוכים יותר — ומגדיל את הצורך לשלב בין שני סוגי התחבורה.

בישראל יש לא מעט ערים מפותלות והרריות שעשויות להרוויח משיטה כזו. ירושלים, צפת, חיפה, ראש העין, עפולה, כרמיאל וקרית שמונה — סידור כזה יכול לעודד בהן תרבות רכיבה.

___________________

מדורים קודמים || מי אוסף היום את רקסי מהגן? | כשנתקעים עם הזבל בבית, מייצרים פחות אשפה | מי אמר שתחנת אוטובוס צריכה להיות מכוערת |  העיר שבה כל גשר וטיילת מחייבים משאל עם | אם כבר למות, אז עדיף בלונדון | כך תצליחו לשפץ דירה בפחות מחצי מחיר 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו