אחרי מות |

למה הבדואים לא עושים סומסומיה משערות סוס?

פרופ' אמנון שילוח (2014-1928) יצא למסעות מרתקים בעקבות מנגינות, שירים וריקודים נשכחים, במסגרת מחקרו האקדמי כאתנומוסיקולוג. המטרה: למצוא את השונה והדומה בין כלייזמרים, פיוטים מרוקאים וריקוד ערבי שמזכיר "הורה"

עופר אדרת
עופר אדרת
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
עופר אדרת
עופר אדרת

בסיוריו ובמחקריו תיעד האתנומוסיקולוג פרופ' אמנון שילוח פיסות פולקלור נשכחות. הוא הקליט והאזין להילולות, ריקודים חסידיים, חגיגות מימונה וסהרנה, פיוטים בבתי כנסת, להקות נגנים יהודים ממדינות ערב וכליזמרים באירופה.

שילוח, איש האוניברסיטה העברית בירושלים, היה מהחוקרים הבולטים והחשובים בעולם בתחום המוסיקה הערבית והיהודית, ופירסם כ-250 חיבורים בנושא. "הוא מבכר לצאת ולהקליט את האיש בביתו או במקום שהטקס המסורתי מתקיים, אפילו אם זה בית קברות, בו מתקיימת לוויה לפי מסורת העדה הפרסית לפי מנהגים הנזכרים לראשונה במקורות אשוריים עתיקים", נכתב עליו ב-1966 ב"מעריב".

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ