מימון המון

שיאים בעולם המשחקים

“Torment: Tides of Numenera” מצטרף למועדון המשחקים שהצליחו לגייס מיליונים מהגולשים

דידי חנוך
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
דידי חנוך

עולם המשחקים הושפע מאוד ממימון ההמון. האפשרות לעקוף את המפיצים הגדולים הולידה קטגוריה חדשה, שנמצאת בין משחקי ענק שהפקתם עולה עשרות מיליונים לבין משחקי האינדי הרגילים. היו משחקים בתקציבים של מיליון או שניים, אבל אלה בדרך כלל נכללו בדרג השני ברמת הכתיבה והביצוע, בעוד המשחקים המצוינים נותרו בקצוות.

בפברואר 2012, כשמפתח המשחקים הנודע טים שייפר השיק את פרויקט מימון ההמון של משחק ההרפתקה “Double Fine Adventure”, הוא קיווה לגייס 400 אלף דולר. הוא גייס 3,336,371 דולר, ושינה את התעשייה. אחריו היה גל של פרויקטי קיקסטארטר, רבים מהם משחקים מהסוג ש”כבר לא עושים”, משחקי הרפתקה או קווסטים, שהמפיצים הגדולים החליטו שאין להם שוק.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ