לכל בקבוק יש שם

הקמפיין של קוקה קולה הפך את הבקבוקים לאישיים ואותנו לגנריים

דפנה לוסטיג
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
דפנה לוסטיג

הרעיון של קוקה קולה היה פשוט וחמוד - להדפיס שמות פרטיים על המוצר הגנרי ביותר בעולם. הרעיון הזה עבד כמו קסם: הציבור הוכה בהלם כשנודע שעל הפחית ששייכת לכולם, תתנוסס מעתה חתימה אישית. לרגע נדמה היה שהקמפיין החדש מצליח לעשות את הבלתי־אפשרי - להוציא אישיות מהקוקה קולה. בעולם שלנו, זה כמו להוציא מים מהסלע. אלא שככל שהקולה הפכה לאישית יותר, כך הפך התיעוד שלה למוכר ומתוק מדי, ממש כמו המשקה עצמו. איש הקריאייטיב יכול לטפוח לעצמו על השכם, ההנעה לפעולה הצליחה: הציבור נכנס לסחרור והאובייקט הנמכר ביותר בעולם, זה שאנחנו רואים מדי יום וחולפים על פניו כאילו היה אוויר, זה שאין שום טעם לצלם אותו, הפך באחת למלך החודש באינסטגרם ובפייסבוק.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ