בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מפלצות בתערוכה

מלאכים, שדים, מפלצות וגם דרקולה ופרנקנשטיין: מוזיאון אורסיי הצרפתי מחזיר לתודעה את “הרומנטיקה השחורה”, אחד מהזרמים המרתקים בתולדות האמנות

4תגובות

במבט ראשון זהו מבחן רורשאך: כתמים שחורים על פיסת נייר, צורה מופשטת שיש בה מן המוגדר. הכיתוב מתחת ליצירה מבהיר שמדובר בעיצוב לנברשת פרי מכחולו של אביהם של “עלובי החיים”, ויקטור הוגו. מבט שלישי מגלה שהכתמים לובשים צורה של עטלפים שכנפיהם פרושות. יצירה מדויקת, אפלה, מעוררת מחשבה, של מי שנתפס בדרך כלל כסופר הלאומי של צרפת בת המאה ה–19 ופחות כצייר. אבל הוגו ידע גם לרשום. 3,500 רישומים שלו מתועדים משנת 1830 ועד שהלך לעולמו ב–1885. חלק מן הרישומים האלו מוגדרים וחלקם מופשטים, כמעט עכשוויים....



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו