ראיה חותכת

קישוט של אוונגרד

מיילי סיירוס בניו יורק # 18, 3 באוקטובר, טרי ריצ’רדסון, טמבלר

טל ניב
טל ניב
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
טל ניב
טל ניב

1 אני מביטה בצילום הזה, הכמו־חובבני בתאורת ההבזק של המצלמה שהופך את עיניה הכחולות של מיילי סיירוס לאדומות, וחושבת מה הם עושים. מה הם עושים בעולם ואיך הם פועלים? מה הם עושים למי שמביט בהם? מה הם עושים למען טרי ריצ’רדסון - הצלם שנראה כאן במראה, הנרקומן־לשעבר ‏(וגם בנו של צלם מפורסם וחולני‏) המשגשג בתעשיית הידוענות האמריקאית יותר מאי פעם ‏(למרות גינוי כמטריד דוגמניות‏). בידיו המקועקעות ובזקנו ארך הפאות ובמשקפיו הגדולים, ריצ’רדסון מצטלם תמיד עם האמנים שהוא מצלם לפרויקטים המסחריים שלהם ולמגזינים שמראיינים אותם. הוא מומחה לסוג המסוים הזה של צילום, שנראה כאן, של מצב ספונטני־לכאורה של שחרור מעכבות, מיניות־מוגברת מוחצנת ודימויים פורנוגרפיים בסגנון שנות ה–70 ‏(בעיקר של כוכבות ודוגמניות צעירות בשלב הנודעות, אבל לפני פריצה עולמית מוחלטת‏). הוא בן 48, מאוד מאוד עשיר ‏(קמפיינים לטום פורד, איב סאן לורן, דיזל‏) והוא גם חקיין - אחד מהחקיינים הרבים, ואולי המוצלח ביותר, של יורגן טלר, שידוע בצילום הכאילו־מקרי, לא על פי החוקים ובעירום הטבעי כמות־שהוא, של הדוגמניות שלו שבשיאו ‏(או בשלב הדקדנס הציני שלו‏) צילם את שרלוט רמפלינג העירומה שוכבת על ספה בלובר.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ