בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מעגלים מחירים: ההיסטוריה והפסיכולוגיה של הספרה 9

בשבוע הבא ייאסר בחוק השימוש במחירים המסתיימים בין השאר ב–0.99. מהם שורשיו של המנהג הזה, מהן משמעויותיו הפסיכולוגיות והכלכליות ואיך הגיעה הספרה 9 למעמד המאגי שלה בהליך התמחור

15תגובות

תרבויות רבות מייחסות כוחות מיוחדים למספרים מסוימים, למשל 8 בתרבות הסינית, 4 בתרבות היפנית או 18 בתרבות היהודית. בתרבות השוק, המספר 9 נחשב לבעל סגולות מיוחדות כסיומת מחיר. מה הסיבה לכך? איך משפיעה סיומת זו על החלטות שלנו? מה עושים קמעונאים כדי לשמר סיומת זאת? ומה יש למדע הכלכלה לומר על כל זה? בחודש הבא תיכנס לתוקף תקנה חדשה של משרד הכלכלה, האוסרת שימוש בסיומות מחירים שדורשות יחידות מטבע שאינן קיימות. לפי התקנון החדש, ייאסר השימוש במחירים המסתיימים בספרות השונות מ–0, כגון 9 או 5, ולכן...



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו