שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

המניירה של שני האמנים המודרניים הראשונים

האחד מת מסוגר בביתו כשהוא סובל מדיכאון, האחר התאבד בשתיית רעל בחצרו של מלך צרפת. תערוכה חדשה מציגה לראשונה יחד את סיפורם של הציירים יאקופו פונטורמו ורוסו פיורנטינו - הסמלים המובהקים ביותר של תקופת המניירה וכנראה האמנים המודרניים הראשונים

ספי הנדלר
פירנצה
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
ספי הנדלר
פירנצה

קרוב לוודאי שמדובר באחד מהתיאורים המוזרים ביותר בתולדות מערכות היחסים הטעונות בין אמנים לפטרונים; הצייר רוסו פיורנטינו, בן פירנצה, עמל על תמונת מזבח שהזמין ממנו פטרון מקומי חשוב בשם ליאונרדו בואנפדה, אלא שהמפגש בין השניים הסתיים בכך שהמזמין נטש בבהלה את הסטודיו של האמן, מבועת ממראה עיניו. בביוגרפיה של רוסו פיורנטינו, שכתב ג'ורג'יו וזארי, הוא מתאר כיצד בואנפדה מגיע לביקר אצל האמן וכאשר "(ראה את התמונה) בלתי מוגמרת נדמתה לו, כמי שהיה בעל הבנה מועטה באמנות הזאת, תמונה שבה כל הקדושים הם שטנים". לא עזרו ההסברים כי זו דרכו של האמן לתאר את הפרצופים "כאכזרים ונואשים" לפני שישלים אותם ויוסיף לתמונה מתיקות. "ברח הפטרון מביתו של האמן ולא רצה את היצירה, והוא טען כי רוסו רימה אותו", כתב וזארי. בסופו של דבר, הוא קיבל את היצירה, אבל שילם עליה מחיר מופחת (16 פלורינים במקום 25 כמוסכם מראש).

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ