בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

המניירה של שני האמנים המודרניים הראשונים

האחד מת מסוגר בביתו כשהוא סובל מדיכאון, האחר התאבד בשתיית רעל בחצרו של מלך צרפת. תערוכה חדשה מציגה לראשונה יחד את סיפורם של הציירים יאקופו פונטורמו ורוסו פיורנטינו - הסמלים המובהקים ביותר של תקופת המניירה וכנראה האמנים המודרניים הראשונים

3תגובות

קרוב לוודאי שמדובר באחד מהתיאורים המוזרים ביותר בתולדות מערכות היחסים הטעונות בין אמנים לפטרונים; הצייר רוסו פיורנטינו, בן פירנצה, עמל על תמונת מזבח שהזמין ממנו פטרון מקומי חשוב בשם ליאונרדו בואנפדה, אלא שהמפגש בין השניים הסתיים בכך שהמזמין נטש בבהלה את הסטודיו של האמן, מבועת ממראה עיניו. בביוגרפיה של רוסו פיורנטינו, שכתב ג'ורג'יו וזארי, הוא מתאר כיצד בואנפדה מגיע לביקר אצל האמן וכאשר "(ראה את התמונה) בלתי מוגמרת נדמתה לו, כמי שהיה בעל הבנה מועטה באמנות הזאת, תמונה שבה כל הקדושים הם...



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו