שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
זיוה שטרנהל
זיוה שטרנהל
זיוה שטרנהל
זיוה שטרנהל

לכאורה קשה היה למצוא קשר בין שלוש התערוכות שנערכו החורף בפריז: בפינקוטק, מוזיאון קטן יחסית המסתתר בין הבניינים המקיפים את כיכר מדלן, הוצגו רישומיו המזעזעים של פרנסיסקו גויה שחלקם מתארים את מלחמת השחרור של ספרד מהכיבוש הצרפתי ואחרים חושפים את האכזריות והצביעות האנושית; בגראנד פאלה שבשאנז אליזה, נפרשה רטרוספקטיבה ענקית של ג'ורג' בראק, מאבות הקוביזם הצרפתי; ואילו במוזיאון האדריכלות שבכיכר טרוקדרו הוצגה תערוכה המוקדשת לאר־דקו. תנועה זו, שנהוג היה להתייחס אליה בזלזול, זכתה סוף־סוף לכבוד במוזיאון הנחשב להיכל התהילה של האדריכלות הצרפתית. אולם, דווקא ההבדלים בין התערוכות איפשרו לבחון מזווית חדשה את הגדרת המושג אמנות מודרנית והעניקו פרספקטיבה מרתקת לנושא שלמרות העיסוק הבלתי־נדלה בו נותר כשאלה לא פתורה: מה משמעות המושג מודרניזם?

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ