בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

למה לקח ל"רכבת" כל כך הרבה זמן להגיע?

כיצד ייקרא לסוסי ההשכלה המהירים? 
לעזרת בן יהודה נחלצו החַמֶּרֶת והגַמֶּלֶת

3תגובות

בתום מסע של 10 שעות ו–20 דקות נכנסה הרכבת לתחנתה במושבה הגרמנית בירושלים. באחד הקרונות ישב נרגש אליעזר בן־יהודה בן ה–35 ובידיו פנקס שבו רשם כל פרט מרשמי הנסיעה ההיסטורית שעליה ידווח לקוראיו. "ביום השני לשבוע הזה, ה' תשרי, חונכה מסילת הברזל מיפו לירשלם, ונמסרה לתשמיש הקהל. ותשמח ירושלם, וכל תושביה שמחו וששו", דיווח לקוראי "החבצלת" שלושה ימים אחרי הנסיעה ב–29 בספטמבר 1892. כפי שנראה, בציטוט אין בן־יהודה משתמש במילה רכבת, שטרם חודשה. במקומה הוא משתמש בתרגום ששאל מהמילה הגרמנית Eisenbahn -...



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו