אנושי, אנושי מדי

הסיבה שאנחנו מפחדים מרובוטים

מהאוטומטונים ועד הרובוטריקים, למה אנחנו מפחדים כל כך מיצירי כפינו הבלתי־אנושיים

נועה מנהיים
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
נועה מנהיים

בראשית ברא האדם את האל מתוך המכונה. על הבמה היה תוהו ובוהו, עד שבסוף מחזהו של אוריפידס הופיעה מרכבה הרתומה לדרקונים - אוטומטון שיש הטוענים כי הונע בכוח הקיטור - וסחפה איתה את מדאה, רוצחת ילדיה, לאתונה. הדאוס אקס מכינה היה רק אחד מהפיתוחים הדרמטיים של המחזאי ההלניסטי החשוב הזה, יחד עם ה"פרולוג", אך בעוד השני משמש יוצרים עד היום, הרי שהראשון זכה, מרגע הופעתו בטרגדיה היוונית, לביקורת חריפה. אריסטופנס לעג לאוריפידס ב"חג הנשים" שלו, כאשר, במערכה האחרונה, שלף את דמותו של המחזאי מתוך אחד המתקנים האהובים עליו, ואריסטו כינה את הופעתו הפתאומית של כוח עליון (או תחתון) המתיר את נפתולי העלילה באופן שאינו נובע מהם בטבעיות בשם "תחבולה בלתי אמנותית".

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ