ראיה חותכת

אלה רקדנים. באוויר. אבל זהו אינו צילום מחול

דניס דרז'ק, הייפר 06 ו–15, צילום בסופרמרקט בפריז, סדרה, באדיבות האמן. 
אחמד גבריל, הפגנה 
באום אל־פחם, 27 ביוני

טל ניב
טל ניב
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
טל ניב
טל ניב

1 אלה רקדנים. באוויר. אבל זהו אינו צילום מחול. זהו אינו דיוקן של רקדן מסוים, וזהו אינו תיאור של עבודת מחול. הבחור השוכב על אוויר, שפניו הדומים להפליא לאלה של הית לדג'ר, שמת צעיר, מרחף כמו באפס כבידה, כמו בחללית. ואין אפשרות להביט בצילום הזה בלי לחשוב על משהו. זהו צילום שהוא גם מטאפורה מושלמת של המדיום שלו. יש בו גם ממד מרפא. ואני חושבת עליו הרבה מאז ראיתיו. צילום יפהפה, בתוך סדרה שלמה, שנעשה ברמת דיוק עילאית־טכנית. צילום של קפיצה אמיתית. לא מטופל דיגיטלית. ואחרי שנתיים שבהן ביקשתי ממנו יפה יפה, הצלם־האמן, יוצרו, דניס דרז'ק, שלח לי אותו. ועוד אחד. בבקשה. לא מתנגד. האנשים תלויים באוויר בהשהיה - כמו קדושים וצלובים בזריקת ראש לאחור, בידיים פרושות, בקיפול גב. ואפשר, כפי שכתבו עליו כבר במאמר בעקבות הפילוסוף ז'ק רנסייר, שהם פועלים פעולה פוליטית בתוך המרחב המוסדר, המאורגן שורות וצבעים ומוצרים, פיתיונות, צרכים. כלומר מפריעים לסדר, מביעים אי־נחת.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ