שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

מה קורה לג'אז כשהוא עובר ממועדונים מעושנים לכיתות ממוזגות בקולג'ים

במוסדות אקדמיים רבים בארצות הברית פורחות תוכניות ללימוד ג'אז. איך מסתדר הז'אנר המוזיקלי המשוחרר והמאולתר הזה עם מערכי שיעור וציונים? האנתרופולוג איתן וילף חקר את הנושא ופירסם 
ספר שמנסה ליישב, או לפחות להסביר, את הסתירה בין רוח הג'אז לשגרת הלימודים

דורון חלוץ
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
דורון חלוץ

באחד מפרקי פתיחת העונה של הריאליטי המוזיקלי "The Voice" מתח אביב גפן ביקורת על בית הספר למוזיקה רימון. טענתו, כי המוסד הוא פס ייצור שמנפיק בוגרים הזהים אלה לאלה, היא עצמה שבלונית ובלויה מרוב שימוש אחרי כמה שנים שבהן השתלחות במוסד הפכה לרוטינה. כן מירי מסיקה, לא מירי מסיקה - הטענה שבתי ספר לאמנות בכלל ולג'אז בפרט מייצרים אמנים ומוזיקאים גנריים עתיקה יותר מגפן עצמו. רימון - "בית הספר לג'אז ולמוזיקה בת־זמננו" בשמו המלא - שהקימו לפני כ–30 שנה מוזיקאים ישראלים, חלקם בוגרי קולג' המוזיקה האמריקאי המפורסם ברקלי, הוא קורבן מקומי בולט של הביקורת הזאת.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ