הווידיאו־קליפ לא מת!

יכול להיות שהקליפים חזרו בסופו של דבר למקומם הטבעי

נדב אפל
נדב אפל

הרלוונטיות התרבותית של הווידיאו־קליפ נמתחה על פני שני עשורים. המדיום, שהחל את דרכו באמצע המאה ה–20 כגימיק זניח לקידום מכירות של שירים וכאמצעי לחיסכון בעלויות (למה להטיס להקה להופיע בטלוויזיה כשאפשר פשוט לשלוח סרטון הופעה מוכן מראש?) הפך, עם עלייתו לאוויר של ערוץ MTV בשנת 1981, לגורם מרכזי בעולם המוזיקה. יוצרים כפיטר גבריאל, מדונה וגאנז אנד רוזס השקיעו סכומים עצומים ביצירת קליפים גרנדיוזיים ומרהיבים, והסרטונים שמלווים שירים דוגמת "Thriller" של מייקל ג'קסון ו"Money for Nothing" של דייר סטרייטס הפכו לאיקוניים לא פחות (ואולי אפילו יותר) מהשירים עצמם.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ