ראיה חותכת

קולאז' מן המוכן, בהר הבית ובלונדון

שתי נשים בסביבתן הטבעית וכמה צמחים בסביבה זרה

טל ניב
טל ניב
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
טל ניב
טל ניב

1 אז האגודל שלה מימין בולט, מתוח, וקו נמתח בינו לבין שתי האצבעות שהיא זוקפת לעומת האשה היושבת. אז לשתיהן טבעות נישואים. וכיסויי ראש. ובגדים מכסי גוף. וילדים. ואחת חולפת על פני האחרת בחסות מג"ב. וכל מי שמביטים בצילום הזה יכולים להגיד "על מה הוא" מיד. לומר שנראית בו אדנות, תנועה קיצונית של עימות בין נשים. הישראלית, הדתייה, והפלסטינית, היושבת. ולא רק שאפשר לראות "על מה הוא" במבט ראשון — אפשר גם לראות מיד את המוקד המגביר־עוצמה שלו, כלומר המוקד השני של העניין: מבטו קמוט המצח של הילד. עיניו כחולות. מביט למצלמה. התוקפנות והאדנות של היהודייה הישראלית בשביס כלפי הערבייה הפלסטינית בחיג'אב. והוא מתאר את תנועת האצבעות, הגסה, ואת העצבים ברגע שגאו, ב–14 באוקטובר, בזמן "עלייה" בחסות מג"ב להר הבית. תוקפנות של נשים שונה מזו של גברים, אולי מפני שאין לה נראות. וכאן יש גם היררכיה ברורה. פיזית. דירוג חשיבות. מי שעומדת מעל ומי שיושבות.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ