ראיה חותכת

להתחכך עם החיים

זיכרון צילומי וממשות בתערוכה־מחקר של המחלקה לצילום בבצלאל

טל ניב
טל ניב
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
טל ניב
טל ניב

1 ובכניסה למחלקה בבצלאל על הקירות הלבנים תלויים דפים פשוטים וצילומים קטנים. ואני מביטה בעיניה החמות, החומות, העמוקות, של נועה צדקה, ורוצה לשמוע כל מילה. כל מילה. זו תערוכה־מחקר, "האמת הפוטוגרפית אמת טבעית היא", המתארת את תולדות לימודי הצילום בבצלאל עד גיבוש מחלקה נפרדת בסוף שנות ה–70. ואני חושבת, התערוכה תלויה יפה כל כך, ומעניינת, מרוב שזו משימה גדולה, היא עשויה דבר־דבר, צעד־צעד, אחד־אחד, מסמכים מסומנים וצילומים זעירים, הטכניקה הזבאלדית, שהפכה מחקר לאמנות, ואת המונח "זיכרון צילומי" לתופעה ממשית, שכנפיה פרושות כמו של פרפר נעוץ בקופסה. והנה גם תולדות המחלקה, שלכאורה אין להן דבר וחצי דבר עם מי שבחוץ, נשטפים זבאלדיות, נשטפים ממשות.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ