האם ג'ף קונס אמן או סתם מעתיקן?

הרטרוספקטיבה של ג'ף קונס במרכז פומפידו בפריז שוברת שיאים, אבל פרסומאי וצלם הטוענים שהאמן העתיק מהם הצליחו לקלקל את החגיגה ולהעלות שוב את השאלה העתיקה: איפה עובר הגבול בין השראה לפלגיאט?

ספי הנדלר
ספי הנדלר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
ספי הנדלר
ספי הנדלר

אחרי פחות משלושה שבועות כבר נשמעו קריאות הניצחון מכיוון מרכז פומפידו: נסיך הקיטש וגאון השיווק ג'ף קונס עשה זאת שוב. ב–17 הימים הראשונים להצגתה במוזיאון הלאומי לאמנות מודרנית בלב פריז משכה הרטרוספקטיבה של האמן האמריקאי הנודע 112,844 מבקרים — ממוצע של 6,638 מבקרים ביום, עם שיא של 9,143 מבקרים מיד אחרי הפתיחה הנוצצת בסוף נובמבר. בקצב הזה התערוכה, שמתוכננת להימתח על חמישה חודשים, עד לסוף אפריל הקרוב, תגרד את מיליון המבקרים ותהפוך לאירוע האמנות בתשלום הנצפה ביותר שהוצג אי פעם בפומפידו. לא עניין של מה בכך לתערוכה שהיא בסך הכל גרסה פריזאית לרטרוספקטיבה שהוצגה בקיץ האחרון ברעש גדול במוזיאון וויטני בניו יורק.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ