מי היו התקליטנים הראשונים ומתי הפך רעש למטרד

צלילים, קולות ורעשים הם חלק בלתי נפרד מהחיים האנושיים, אבל המחקר ההיסטורי התעלם מהם. עבודתה של חוקרת הסאונד אמילי תומפסון מוכיחה שהאזנה להם משתלמת

דורון חלוץ
פרינסטון
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
דורון חלוץ
פרינסטון

כשההיסטוריונית אמילי תומפסון עילעלה לפני כמה שנים בכתבי עת משלהי שנות ה–20, ששימשו אותה בעבודתה, היא הופתעה למצוא בהם מודעות פרסומת למכשיר שנראה מוכר, אבל לא ממש שייך לתקופה: שני פטיפונים מחוברים בפיידר, המאפשר להשמיע מוזיקה על שניהם במקביל או לנווט ביניהם לסירוגין, מבלי לעצור את הרצף המנוגן. "זה זהה במידה רבה למה שתקליטנים עושים כיום", היא מאשרת. רק שב–1929 אף אחד לא ידע מה זה תקליטן.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ