בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

המרחק הקצר בין שיר הערש לשיר הארס

אנחנו רגילים לחשוב על שירי ערש כנעימות מתוקות, שנועדו להרדים תינוקות ולהגן עליהם מכל רע, אך משחר קיומם הם גם מנציחים תהפוכות פוליטיות, מתעדים מלחמות ומכילים רמזים מאיימים — לא רק לאלים קדומים וחיות טרף, אלא גם לאימה הגדולה מכל — האם המרדימה עצמה

11תגובות
רישום ותחריט: צבי לחמן, סריקה: מיכאל גורדון

בלב האפלה זוהר מבעד לחלון בודד אורה הזהוב של אש דועכת באח, לצדה, אם צעירה מצמידה לחזה תינוק תפוח־לחיים. הבית דומם, הכל שקועים בשינה והילה מופזת אופפת את תמונת האשה והתינוק הקטן שבחיקה, בעוד היא מערסלת אותו ברכות ומפזמת באוזניו בלבד מילים שיעלו צמרמורת של אימה בעורו של כל אדם בוגר. "הס, תינוקי על קצה הצמרת. כשהרוח נושבת, העריסה מתנדנדת. כשהענף יישבר העריסה תיפול. מטה ייפול תינוקי העריסה והכל". "הס, תינוקי" (Rock-a-bay baby) הולחן לראשונה ב–1874, אך מילותיו, כפי הנראה, קדומות עוד...

קבלו גישה מלאה לכל תכני הארץ באתר ובסמארטפון



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו