איך הפך התואר "כוכב רוק" למילת מפתח בעולם העסקים

כ–60 שנה אחרי שנולד הביטוי "כוכב רוק", הוא עושה אחורה פנה. בגלגולו החדש סביר יותר שהביטוי יתייחס למתכנת, איש מכירות, יועץ ניהולי או קונדיטור ידוען מאשר לחבר בלהקה. הוא הפך לשם קוד לווירטואוזיות עילאית הגובלת בגאונות — אבל בהקשר של משימה רפטטיבית ומרובת פרטים

קרינה צ'וקנו
ניו יורק טיימס מגזין
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
קרינה צ'וקנו
ניו יורק טיימס מגזין

פעם, מזמן, כוכב רוק היה אמן, מורד, גיבור או אל פריון דיוניסי, אדם חסר עכבות, בועט במוסכמות, שמוביל להקה בעלת שם עולמי, מוכר מיליוני תקליטים ומופיע באצטדיונים מול קהל שנמחץ בהשתוללות מטורפת הגובלת בפולחן אלילי. אחד שניפץ גיטרות, החריב חדרי מלון, נפל לסמים קשים וטישטש ראיות לבגידה על ידי פיזור מחושב של ניחוח בוריטוס מארוחת הבוקר שלו על גופו. למרות הפרטים שנחשפו תמיד בפרקים של הסדרה התיעודית "מאחורי המוזיקה", כוכב הרוק — או האידיאה האפלטונית שלו — לא היה רק חבית חומר נפץ של כריזמה מתפרצת ובעיות ילדות שלא נפתרו, אלא מהפכן המונע על ידי הצורך להכריז על עליונות האני שלו בעולם מסחרי שנעשה מנוכר יותר ויותר.