בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מה אירוטי בחומוס ולמה הגיהינום הוא הזולת

כדי להסביר באמת את הפחד שלנו מהאחר יש לנדוד למחוזות הדמיון והפנטזיה. 
כדי להפסיק לפחד אפשר דווקא לשוב למציאות ולגוף הממשי

32תגובות
פריוקט האחר

ב–1944 עלה בפריז המחזה "בדלתיים סגורות" של ז'אן פול סארטר. הימים ימי מלחמת העולם השנייה וסארטר חזר זה מכבר משנה בשבי הגרמני. במחזה נעולים גבר ושתי נשים שהלכו לעולמם בחדר שמתברר שהוא הגיהנום. השלושה ממתינים שיבואו לענות אותם, אך איש לא מופיע עם מצבטות מלובנות. הזמן חולף. אט אט הנידונים מבינים שעצם השהות אחד בנוכחות השני היא העונש. כל אחד מהם הוא התליין של האחר; אין כל צורך בעינוי נוסף או בהתערבות מבחוץ. לסבול את האחרות של האחר לנצח — אין דין קשה מזה. לקראת סיום פוסקת אחת הדמויות נחרצות: "הגיהנום...

קבלו גישה מלאה לכל תכני הארץ באתר ובסמארטפון



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו