האיש שלנו בפריז |
מלחין ערירי, מעסה יפהפייה וקרב על מיליוני יורו
הסיפור המשונה סביב הבולרו של מוריס ראוול, הקטע המוזיקלי הפופולרי ביותר שיצא אי־פעם מצרפת
1
אם תעצמו עיניים ותזמזמו את הבולרו של מוריס ראוול, יכול להיות שיעלו בכם אסוציאציות רבות, החל מהמחול של מוריס בז'אר ועד למזרקה צבעונית במרכז תל אביב. אבל יש אנשים שהמחשבה שלהם פרקטית יותר: הם חושבים על הבולרו ורואים מיד בדמיונם 20 מיליון יורו, וכל שנותר להם לעשות הוא למצוא דרך להשתלט על האוצר.
הבולרו הוא הקטע המוזיקלי הפופולרי ביותר שיצא אי־פעם מצרפת, יותר מכל שירי סרז' גינסבורג וז'אק ברל גם יחד. לפי הדיווח הרשמי של אגודת הקומפוזיטורים בפריז, הבולרו מושמע אי־שם בעולם בכל עשר דקות, ומכיוון שאורכו 17 דקות, אפשר להסיק שאין רגע שבו לא מושמעים הצלילים שראוול עצמו כינה "ריק מוחלט, קטע מוזיקלי נטול כל מוזיקליות, הבושה של חיי".