ראיה חותכת

הכל יחסי, גם בצילום

המרחק בין האנשים, העמידה שלהם, הכל מלמד אותנו על טיב היחסים ביניהם

טל ניב
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
טל ניב

1

כשמסתכלים בצילומים מבינים את היחסים בין האנשים. עוד לפני שמשליכים עליהם משאלות־לב, מסתכלים היטב, ואפשר לדעת עליהם משהו מיידי. למשל, שהגבר רחב הכתפיים, האתלטי לגילו, השעיר ולבן הרעמה, הוא האב. האשה בכובע שחור מדברת, אוחזת בטלפון שלה ומיישרת בשתי אצבעות את המשקפיים הפונים לשמש. היא נושאת גם מגבת וגם תיק־נסיעה שעליו כתוב "אות הנשיא", ובידה השנייה צובטת כיסא שכבר קיפלה. עמוסה ובתזוזה. בינתיים, האב משלב ידיים מאחור ועומד. כמו בצפירה. חולצת הטריקו הכחולה נמתחת על גבו המשולש. הצעיר כבד־הגוף קופץ מסלע לסלע בכפכפיו השחורים, מחפש מקום לנחות כמו שצריך. מי שמקשיב לאשה הוא היושב משמאל, מצד שני, הלבוש חולצה לבנה ארוכת שרוולים. מי נשוי למי? תצלום משובב לב של אמיר כהן, מחוף הגן הלאומי בקיסריה. הוא צילם אותו ביום שבו תיעד ממצאים חדשים שהתגלו בעבודות שימור הנמל שבגן והוצגו במסיבת עיתונאים שכינסה רשות העתיקות. צלם השואף לתאר בכנות את המציאות הנגלית לעיניו, כמו שאמר בראיון הקצר איתו באתר סוכנות רויטרס.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ