ראיה חותכת |

להסיר את הרטייה

ככל שהתערוכה על משפחת דיין נעה קדימה בזמן, המצולמים נעשים ידועים יותר מהצלמים

טל ניב
טל ניב
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
טל ניב
טל ניב

תצלומי הסטודיו של אברהם סוסקין נראים תמיד כאילו צולמו עכשיו. אני מביטה בתצלום שמואל דיין, אשתו דבורה זוטולובסקי ובנם משה שעומד על כיסא, והנה חיותו המודרניסטית של הצילום כשלעצמו והחגיגיות המצהירה "הנה אני" של המצולמים עדיין תופסים את הרוח. פניו של שמואל, המרוטשים, נראים לי כפניו של סבי. פנים נאים. תווים שקפצו דורות הצדה וקדימה, דרך קירבת משפחה, ונעשו עובדה גנטית (סבי ושמואל הם בני דודים שניים). זהו תצלום אחד משבעים שיציג האוצר גיא רז במוזיאון בית שטורמן בעין חרוד בתערוכה הסובבת סביב משפחת דיין שעמוד השדרה שלה הוא משה דיין (1915–1981). עבודות של צלמים ידועים, וגם של אלמונים, וככל שהתערוכה נעה קדימה בזמן, המצולמים נעשים ידועים יותר מהצלמים.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ