בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הזמן, האש והעש

הרבה אויבים יש לספרות, ולא מעט כתבי יד אבדו לבלי שוב. האם העולם הפסיד יצירות מופת, או שגם באמנות פועל תהליך של ברירה טבעית?

8תגובות
מהסרט "גנבת הספרים"
Moviestore/REX/Shutterstock

אי שם, בארכיביו העצומים לאין חקר של המוזיאון הבריטי, לצד שכיות חמדה, עתיקות מאובקות ואוצרות שכוחים, שכנו במשך כ–200 שנה דפיו המצהיבים של מחזה שנכתב בראשית המאה ה–17. באותה מאה נעשו ניסיונות לזהות את מחברו של מה שנודע כ"הטרגדיה השנייה של העלמה", ויד נעלמה הוסיפה בראשו שלושה שמות אפשריים: תומס גוף, מחזאי יעקוביטי זניח, ג'ורג' צ'פמן, מתרגם ומשורר בן התקופה האליזבתנית, ולבסוף המחזאי הידוע ביותר של כל הזמנים, וויליאם שייקספיר. בראשית שנות ה–90, כאשר נתקל בו מומחה כתבי היד צ'רלס המילטון, הוא השתכנע...



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו