הגב ישר, העיניים עצומות. האם יש בכלל טעם לעשות מדיטציה?

מחקרים חדשים מטילים ספק בכוחה המרפא של המדיטציה. אלא שהניסיון לבחון אותה בכלים מדעיים מתעלם מהדבר החשוב ביותר בקיום האנושי

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים

בסיום שישה ימים של מדיטציה ויוגה תהתה שותפתי לתרגול: "כולם מדברים על מדיטציה, אבל למה בעצם? זה אמנם היה לי טוב, אבל לא כל כך ברור מדוע".

אינספור מחקרים טוענים שלמדיטציה יש אינספור יתרונות. בין היתר נמצא שהיא מפחיתה מתח, חרדה ודיכאון, מעלה את מצב הרוח, מגבירה ערנות וקשב, משפרת תהליכי למידה, מצמצמת אובדן זיכרון הקשור בהזדקנות, עוזרת במאבק בהתמכרויות, משפרת את השינה, מפחיתה כאב וגם לחץ דם, תהליכים דלקתיים והתקפי אסתמה, מאזנת כולסטרול, מגבירה יצירתיות, תורמת למערכות יחסים ולחיי המין ומאריכה את החיים (ואת רשימת הפרסומים). חקר מדיטציה הפך, כך נראה, לפופולרי במיוחד בקרב אקדמאים, שמדמים שמצאו דרך לשלב את הלהט של הטיול־אחרי־צבא עם קריירה רווחית. נראה שבכל רגע נתון, אלפי חוקרים ברחבי העולם מנסים להבין את המדיטציה בכלים מדעיים מתקדמים ובמימון קרנות ממשלתיות.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ