שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

ביחד עם רמברנדט, עד הסוף המר

האם אמן נמדד רק לפי יצירתו או גם לפי מעמדו החברתי? תערוכה חדשה מנסה לפענח את סיפור ההצלחה של הצייר ההולנדי, ששקע בחובות ואיבד את משפחתו

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
רמברנדט, דיוקן של ארנולד תולינקס, 1656. תולינקס היה רופא וגיסו של סוחר האמנות יאן סיקס, חברו הקרוב של הצייר
רמברנדט, דיוקן של ארנולד תולינקס, 1656. תולינקס היה רופא וגיסו של סוחר האמנות יאן סיקס, חברו הקרוב של הצייר צילום: Musée Jacquemart-André, Paris

350 שנה אחרי מותו, הולנד כולה מציינת את "שנת רמברנדט". גם אמסטרדם לובשת חג: שני דיוקנאות עצמיים ותכולי־גוונים של האמן תלויים במלוא הדרם על חזית המוזיאון הלאומי, הרייקסמיוזיאום, ומציצים גם מחלונות הראווה, מחזיתות קרונות הרכבת החשמלית ומאינספור אתרים אחרים. כולם מבקשים כעת להתהדר בדמותו של רב האמן הגדול ביותר שקם להולנד בעידן הזהב שלה, משלהי המאה ה–16 ואל תוך המאה ה–17.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ