איש לא חקר איך תינוקות לומדים לדבר. ואז הגיעה פרופ' קוהל - הקצה - הארץ

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

איש לא חקר איך תינוקות לומדים לדבר. ואז הגיעה פרופ' קוהל

לכתבה
מתוך הסרט "תראו מי מדבר", 1989

כיצד יכולות 12 שעות בלבד לשנות את חייו של התינוק שלכם? פרופ' פטרישיה קוהל, שמחקריה שינו את האופן שבו אנו מבינים איך תינוקות מתקשרים, מספרת על השפה הייחודית שמשותפת לאמהות בכל העולם, וממליצה: רוצים להציל את המוח? תתנתקו קצת מהטלפון

51תגובות

את ההרצאות שלה נוהגת פרופ' פטרישה קוהל לפתוח בשני שקפים קבועים. הראשון שבהם מציג את מידת ההתפתחות של המוח מהלידה ועד גיל 18. רואים בו בבירור שהקפיצה המשמעותית ביותר בהתפתחות המוח מתרחשת עד גיל שנה, ושהקפיצה השנייה מתרחשת בין גיל שנה לשלוש. בהמשך מתפתח המוח בהדרגה אטית, עד שהוא מגיע לגודלו הסופי בבגרות. כשהשקף הבוהק מאיר את גבה, מביטה קוהל בקהל ושואלת: "אם הייתם מקבלי ההחלטות והיתה בידיכם כמות משאבים מוגבלת להשקיע בהתפתחות הילד, באיזו שכבת גיל הייתם משקיעים כדי להפיק את מרב היתרונות?". כמובן שכולם עונים "בטווח שבין לידה לשנה", שבו טמון הפוטנציאל הגבוה ביותר לחולל שינוי במוח. השקף השני כבר...

קבלו גישה מלאה לכל תכני הארץ באתר ובסמארטפון

הרשמה לניוזלטר

כל הפרשנויות, הטורים והדעות של הכותבים החשובים אצלכם במייל

ברצוני לקבל ניוזלטרים, מידע שיווקי והטבות


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות