זו התערוכה היפה והמשמעותית ביותר בעולם, והיא סגורה לקהל

רומא התכוננה במשך שנים לציון יום השנה ה–500 למותו של רפאל, אך הקורונה שיבשה את כל התוכניות. כעת נאלצים האוצרים, כמו רבים מעמיתיהם, להמציא את עצמם מחדש

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
דיוקן ליאו העשירי ושני קרדינלים
רפאל, "דיוקן ליאו העשירי ושני קרדינלים", 1518–1519. יצירות מופת נעולות באולמות ריקים צילום: Uffizi Gallery
ספי הנדלר - צרובה
ספי הנדלר
ספי הנדלר - צרובה
ספי הנדלר

"ביום שישי הטוב, בשעה שלוש בלילה, מת הצייר הנעים מאוד והמצוין ביותר רפאל, לאבלם של הכל ובמיוחד של המשכילים... והוא נקבר בפנתיאון". את הדיווח הזה העביר כמה ימים אחרי המוות מארק אנטוניו מיקיל, אציל ונציאני ששהה ברומא בלילה הדרמטי שבין 6 ל–7 באפריל 1520. רפאל מת בדמי ימיו, בגיל 37, ונחשב בחייו ובמשך מאות שנים לאחר מכן לגדול הציירים שקמו לאיטליה בימי הרנסנס. כיום תהילתם של מיכלאנג'לו וליאונרדו דה וינצ'י אמנם גדולה יותר, אבל קשה להבין את אמנות הרנסנס בלי להכיר את רפאל, שהיה אמן מקורי ופורה באופן יוצא דופן. "אסכולת אתונה" שצייר על קירות ארמון הוותיקן ובה מופיעים גדולי האמנים של זמנו כגלגול של גדולי תקופת העת העתיקה הפכה לביטוי החזותי המזוקק ביותר של רעיון הרנסנס כתחייה של עידן זהב עתיק. ליאונרדו מופיע בפרסקו כפילוסוף אפלטון, מיכלאנג'לו כפילוסוף הרקליטוס ורפאל עצמו בבגדי אפלס, גדול ציירי יוון העתיקה.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ