המטפלים הפכו לנותני שירות, והמטופלים ללקוחות

בעלי מקצועות הטיפול במערכת בריאות הנפש נדרשים להשלים עם מקומם כספקי שירות, משל היו עובדי בנק או חברת ביטוח. אין גישה הרסנית מזאת

ירון גילת
ירון גילת
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
ירון גילת
ירון גילת

המילה הלטינית cliens נשאה משמעות של אדם שהיה משועבד ותלוי באזרח אחר ששימש לו פטרון. לימים התגלגלה המילה לצורתה הנוכחית, קליינט (client). משמעותה לקוח, צרכן או קונה, המעוניין לקבל שירות ומשלם עבורו. ואכן, ארגונים מודרניים נוטים להתייחס לעצמם כאל נותני שירות ואל קהל היעד שלהם כאל לקוחות.

מערכת הבריאות בישראל מבוססת על פעילותן של ארבע קופות החולים, בצד שירותי רפואה ממשלתיים ואחרים. בהיותה נתונה בסד תקציבי, ומתוך שיקולי תחרותיות, השתרשה בה גישה שלפיה החולים והמטופלים הינם מקבלי שירות, דהיינו לקוחות, ואילו צוותי מקצועות הטיפול הם נותני שירות. בהתאם, עסוקים מוסדות הבריאות בשיפור שירות הלקוחות, ביחסי ציבור ללקוחות, בשימור לקוחות, בסקרי שביעות־רצון וכו'.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ