בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

ג'רי סיינפלד שכח מה זה להיות עני

בזכות הכסף שלו, סיינפלד יכול סוף סוף להתעסק בכלום

2תגובות

אם לשפוט לפי סדרת הרשת החדשה של ג’רי סיינפלד, “קומיקאים במכוניות שותים קפה” ‏(“Comedians in Cars Getting Coffee”‏), האפשרות האמיתית לדבר על “כלום” שמורה לאלו שיש להם הכל. בסדרה, שבנויה מפרקים של עשר דקות, סיינפלד - אחד האנשים העשירים ביותר בתעשיית הבידור האמריקאית - בוחר את אחד מרכבי האספנות היקרים שלו ונוסע לאסוף את האורח התורן: קומיקאי מצליח נוסף, שהוא בדרך כלל גם חבר קרוב, כמו לארי דיוויד, ריקי ג’רווייס או אלק בולדווין.

בהתחשב בכך שמדובר בדיאלוג בין שני אנשים שבשבילם מיתון היא מילה בסינית, אין פלא שעיקר השיחה נסבה סביב איכות הקפה, קשיי החניה וההתמצאות בניו יורק או הלבוש ההולם למסעדות יוקרה. בהתאם, דיוויד מספק מונולוג קורע לב על מזלו הרע אחרי שהוא פותח בקבוק קטשופ שהשפריץ על השרוול שלו. במשך כדקה הוא תוהה בקול רם מדוע מלצרים מתעקשים להפוך את הבקבוקים על ראשיהם, למרות שהם יודעים שהנוזל ישפריץ על הלקוחות ברגע שהם יפתחו את הפקק.

Comedians in Cars Getting Coffe - Promo

האבחנות האלו הן, כמובן, מה שהפך את “סיינפלד” להצלחה פנומנלית. אבל בעוד ש”סיינפלד” הורכבה מסיפורים עם התחלה, אמצע וסוף והתבססה על ארבע דמויות שובות לב שמתמודדות לא פעם עם מצוקות כלכליות קטנות ‏(איך לרמות את הניקוי היבש או לסחוט דמי אבטלה‏), “קומיקאים” חוגגת את העושר באופן שנדיר לראות על המסך הקטן. סיינפלד לא מנסה לרגע להעמיד פנים שהוא “האדם הממוצע” ומעדיף להציג לראווה את רכבי האספנות שלו במקום להתנצל. בתקופה שבה אמריקה שרויה במיתון עמוק, שעשוי להכריע את תוצאות הבחירות, זאת אינה בחירה מובנת מאליה.

בנוסף, השילוב בין אושר ועושר אולי לא היה מפתיע כל כך לולא היינו רגילים לראות יותר ייצוגים שלו, אבל בפועל רוב הדמויות העשירות על המסך הקטן מתחרות ביניהן מי אומללה יותר: דון דרייפר ורוג’ר סטרלינג הם דוגמאות קלאסיות לשני גיבורים, שגם בשיא השגשוג הכלכלי אינם מסוגלים לחוות אושר. ההצלחה הנוכחית של הסרט התיעודי “מלכת ורסאי”, שמגולל את סיפור עלייתו ונפילתו של אחד הזוגות העשירים ביותר בארה”ב, מוכיחה שאנחנו אוהבים לראות את המיליונרים כשהם מתלוננים על כך שעושר לא פותר כלום. אבל דווקא סיינפלד מדגים כמעט בלי להתכוון שעושר אולי לא פותר הכל, - אבל רק בזכותו אפשר להתעסק כל היום בכלום.

פרומו התוכנית



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו