בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

ראיה חותכת

הכתם נשאר על הקיר

ג’וליאנה וביל רנסיק, מנחה בכירה ב”!E” וכוכבת ריאליטי בסנטה מוניקה, לפני ההודעה על לידת בנם, 19 באוגוסט

2תגובות

גבתה המצוירת של ג’וליאנה רנסיק, תוספות השיער שלה, עיניה החומות, מצחה הרחב וראשה המוטה, מוכרים לכל צופה טלוויזיה בארה”ב, וכך גם בלוריתו של בעלה, ביל רנסיק. הם לא רק מוכרים, אלא מגלמים בחייהם את ההגדרה העכשווית למונחים קריירה, פרטיות, פריון, משפחה ופרסום. עשרה ימים אחרי הצילום הזה, בטקס פרסי פעילות חברתית בסנטה מוניקה, רנסיק - הטאלנטית הבכירה של ערוץ חדשות הבידור ! E ובעלה, ביל, שהיה הזוכה הראשון ב”המתמחה” של דולנד טרמפ - צירפו למשפחתם בן, אדוארד דיוק רנסיק.

“צירפו למשפחתם” הוא ביטוי מדויק אך צונן לתיאור דרמה אישית־רגשית־רפואית, ובמובן מסוים שיווקית. את הילד, בנם הגנטי של בני הזוג, ילדה פונדקאית שזהותה נשמרה בסוד, בדנוור ב–29 באוגוסט. הלידה דרמטית במיוחד, משום שבתוך פחות משנה אחת ג’וליאנה, בת 37, שטופלה בהפריה חוץ־גופית ועברה הפלה בשבוע התשיעי, עברה מחזור טיפולים נוסף שנכשל, התחילה עוד אחד, נשלחה לממוגרפיה שבה התגלה גידול ממאיר, הודיעה על כך לציבור ב”טודיי שואו”, עברה כריתת שדיים כפולה ושחזור, החליטה על פונדקאות והודיעה ביולי האחרון, שוב באן.בי.סי - שהיא וביל מצפים לילד.

גטי אימג`ס

כל זה התרחש במקביל לשידור העונה החמישית של סדרת הריאליטי ב”סטייל נטוורק” על חיי הזוג, וכחלק מיחסי הציבור. כך, נוצר הדהוד כפול ומכופל שבו הודעה על מחלה קשה משמשת גם וידוי וגם קדימון, אופיינית לימים שבהם חשיפה עצמית היא חלק מקריירה, ותיעוד הוא חלק מחוויית החיים. רנסיק, בת למהגרים מאיטליה, היא סיפור הצלחה אמריקאי קלאסי של כישרון, עבודה קשה ושאפתנות. היא נחמדה באופן כן ואמיתי, שאיפשר לה להתחבב מאוד על הצופים של ערוץ הבידור בעשור האחרון. תוכנית הריאליטי שלה תיעדה רגעים קשים מאוד, ואולי לא מפתיע שהפתיחות והמסחריות השטחית הלא־מתנצלת שלה גרמו לכך שגם הגילוי האיום של הסרטן, לא הוביל להפסקת הצילומים. להפך. הפופולריות גברה והצילומים המשיכו.

אנחת הרווחה הכללית שבאה עם ההודעה על הלידה הצפויה, החום, הסיקור החיובי והאמפתיה המיידית והברורה כלפי אשה שעברה תלאות כאלה, גרמו לכך שמרכיב הפונדקאות בסיפור של רנסיק הוא ברור מוסרית וקל להבנה: היא חלתה בסרטן והפונדקאות היא האמצעי היחיד להרות לילד שהוא גנטית שלה. כוכבות אחרות, שנמצאות במשלב כלכלי־תרבותי־ציבורי גבוה יותר מרנסיק, כמו ניקול קידמן ושרה ג’סיקה פרקר, המבוגרות ממנה כמעט בעשור, השתמשו גם הן בפונדקאיות, אבל לא שיתפו את הציבור בנסיבות שהובילו לכך. הן ודאי לא סיפרו אם הילדים נוצרו מחומרים גנטיים שלהן. הורות ואימוץ בהוליווד עניינו תמיד את תעשיית הכוכבות, אבל היום, כשמדובר ביכולת לקנות־לתרום־להחליף חומרים גנטיים, מדובר בעניין רגיש שבעתיים.

פונדקאות היא מהתופעות המשונות ביותר של הקידמה; היא פולשנית לגמרי, עד פירוק מוחלט של אדם לתאיו הבודדים, ובאותה מידה יחסית לגמרי, נזילה, חסרת מוקד. כי בין אם זו אשה שהרה מתרומה ‏(או בתשלום‏) של עובר מופרה שלא קשור אליה גנטית, למטרת הקמת משפחה, ובין אם זו אלמונית הנושאת את הילד - טכנית זהו אותו דבר עצמו. אבל הפרשנות של החוויה שונה לחלוטין. האשה הראשונה תהיה אם לילד שתלד, חוקית ורגשית. לאחרת אין מעמד ולרגשותיה אין חשיבות או מקום.

אי אפשר לצפות מבני הזוג רנסיק לדון בשאלות האלה בתוכנית הריאליטי שלהם, ודאי לנוכח התלאות, סכנת המוות והסבל שלהם. מדי יום מופיעים דיווחים על אושרם, ואפשר לצפות שעד מהרה גם בנם יהיה “חומר” לתוכנית ריאליטי. אבל בכל פעם שערוץ הבידור משדר קטעים מבדיקות האולטרסאונד של ההריון, בהם את ביל וג’וליאנה בוכים מהתרגשות, העין מתמקדת בכתם. כתם המטשטש את זהותה של הפונדקאית שעל מיטת הטיפולים. הכתם המפוקסל שמאחוריו יש אשה בהריון, שנושאת תינוק תשעה חודשים, בתוך הגוף. אשה שנמחקת מהסיפור אחרי שהיא יולדת. ומהזווית הזאת, יש בסיפור של ג’וליאנה וביל משהו מכני לחלוטין.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו