בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מימון המון

"ציאניד ואושר"

הקומיקס המקוון המצליח נעזר בגולשים כדי להישאר עצמאי

3תגובות

 “Cyanide and Happiness” הוא אחד הקומיקסים הפופולריים ביותר ברשת, ומשלב חמידות ואכזריות באופן ייחודי. בעבר יצרו כמה סרטוני אנימציה, ובשנים האחרונות ניהלו אנשי הקומיקס משא ומתן עם כמה רשתות טלוויזיה במחשבה להעלות תוכנית. אבל הם החליטו לא לעשות את זה, ולהישאר באינטרנט. לצורך כך, הם פתחו קמפיין מימון המון באתר Kickstarter, שזוכה להצלחה גדולה ושעשוי להפוך לאחד הקמפיינים המצליחים ביותר עד כה.

יש כמה סיבות להחלטה ללכת בנתיב העצמאי. היעדר הצנזורה, שהם מציינים בעמוד הפרויקט, ודאי היה משמעותי ליוצרים שאוהבים לפזר לא מעט דם ביצירה שלהם. סוגיה נוספת היתה הזכויות: הם רצו לשמור על כל הזכויות, והרשתות רצו בעלות. אבל מעבר לכך, נראה שהם החליטו שב–2013 יוכלו להגיע ליותר אנשים באינטרנט מאשר בטלוויזיה. כפי שהם כותבים בעמוד הקמפיין: “אתם כבר באינטרנט. למה שנאלץ אתכם לקום וללכת לחדר אחר? אנחנו לא ברברים”.

 

הפרויקט לא היה זוכה להצלחה שלה הוא זוכה אלמלא העובדה ש”ציאניד ואושר” הוא קומיקס פופולרי מאוד, שרבים מבקרים בו כל יום, ורבים עוד יותר מוצאים את התכנים שלו ברשתות החברתיות. ביום העלאת הפרויקט, הם העלו את סרטון הקידום לעמוד הפייסבוק שלהם, במקום הקומיקס היומי. הוא זכה ליותר ממאה אלף צפיות ביממה הראשונה.

את העונה הראשונה של התוכנית מתכננים אנשי “Cyanide and Happiness” להעלות לאתר, ליוטיוב, לאתרי שיתוף וידיאו אחרים, וגם למכור בדי.וי.די ובלו־ריי. העותקים הפיזיים נכללים בחלק מחבילות התמורות למשקיעים. תמורות אחרות כוללות הורדה של קובצי הווידיאו, אמנות, קומיקס מותאם אישית, הופעה כדמות מצוירת בתוכנית וערב עם היוצרים. יום לאחר עליית הפרויקט גייסו ציאניד ואושר 141,815 דולר מ–3,157 משקיעים. סכום היעד הוא 250 אלף דולר, וסביר שהם הגיעו אליו עד מועד ירידת הגיליון לדפוס. זהו פרויקט שכולו אינטרנט: היוצרים בנו את עצמם ברשת, הקומיקס והאנימציה התפרסמו ברשת, וכעת הם מגייסים כסף מהאינטרנט כדי להציג את התוכנית המונפשת שלהם באינטרנט. ההצלחה הזאת היא עוד דגל שמונף בפני חברות המדיה המסורתיות ומכריז: מה שהיה, לא רק שאינו מה שיהיה, הוא גם לא מה שהווה.

http://kck.st/X8RXA8



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו