בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

גוגל מחזרת אחרי המשקפופרים של העתיד

המשקפיים הדיגיטליים החדשים של גוגל הם דור ב' של משקפי ההיפסטר

5תגובות

כעת, משהקיץ הקץ על ההיפסטר, ניתן לבחון את התרומה המשמעותית ביותר שלו לתרבות המערב: המשקפיים. מגוון רחב, ביולוגי כמעט, של מסגרות משקפיים. עבים מדי, דקים מדי, משקפי טייסים, משקפי אנסים, משקפי גיקים, משקפיים ללא מספר, וינטג’ ורטרו.

אך מהיכן הופיעה התשוקה למסגר את הפרצוף - גם כשאין צורך בכך - כאקססורי אופנתי גרידא? עבור ילדי דור המסכים, נראה שזו הדרך להפוך את המציאות למרקע, את העיניים לעדשה ואת עצמם למצלמה. כך, החברים הופכים לסדרת טלוויזיה באיכות HD, עם סטרימינג בחינם ועונות אינסופיות. המשפחה, בפילטר הנכון ‏(משקפי שמש למשל‏), הופכת לזיכרון נוסטלגי תמים והעבודה במכרות התוכן למנוכרת מתמיד.

כמה יפים הם החיים דרך החלון, בתוך הפריים, מבעד לזגוגיות. חלונות המשקפיים הקטנים הם חיץ בלתי נראה, שקוף, שמכונן את הממושקף כצופה חיצוני לחיים. מציצן נצחי. המשקפיים משקפים את המציאות, וכידוע, ההשתקפות שלה לעולם תהיה מחרמנת מהדבר עצמו.

מכאן, סלולה הדרך ל”גלאס”, המשקפיים הדיגיטליים החדשים מבית גוגל. רצינו להיות מצלמה? אדרבה. עם “גלאס”, העולם אכן הופך למסך אלקטרוני מרצד, ואנחנו למצלמה. כבר אין צורך להוציא את הסמארטפון מהכיס - עם “גלאס”, פקודה קולית פשוטה תצלם עבורכם את המתרחש, בלי לקטוע את היומיום. המשקפיים מעלימים את התפרים בינינו לבין הטכנולוגיה.

המבט של הטרמינייטור ב”שליחות קטלנית”, או “רובוקופ”, מתממש. שכבת מידע מתווספת על גבי המציאות: מפות, תחזיות מזג אוויר ותוצאות גוגל מרצדות מול הרשתית. זהו ניצחון האלגוריתם: הכל מדיד, יעיל וקטלני. החיים האנלוגיים הופכים למשחק מחשב בסגנון “הטירה הנאצית”, והמציאות למציאות מדומה.

השבוע פירסמה גוגל סרטון שמדגים את יכולות הביצוע של “גלאס”. לכל הפעולות שמוצגות שם אחראים חובבי ספורט אקסטרים, בולעי אש ופארקוריסטים נועזים. ואולם, קהל היעד האמיתי של המוצר הוא כל מי שלא מופיע בתמונה: חנונים אגורפובים שמכורים למסכים. לא מפתיע, אם כן, ששמענו על שיתוף פעולה מתגבש בין גוגל ומותג המשקפיים ההיפסטרי־גיקי וורבי פארקר.

ומדוע Glass ביחיד ולא Glasses ברבים? גרעין המוצר הוא החומר: הזכוכית הקדומה והמיסטית, פלא אופטי שנוצר מחול רותח ומגיע לשקיפות נשגבת. זו כבר לא זכוכית, זוהי הזכוכית של גוגל. חומר דיגיטלי חדש, אלכימיה תאגידית. כל שנותר הוא לשדרג את הגרוטאות שיושבות לכם כעת על החוטם, וללחוץ “און”.

משקפי אנסים



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו