אילון גלעד
אילון גלעד
אילון גלעד
אילון גלעד

האם יש קשר בין בְּגִידָה לִבְגָדִים, או כפי שמנסחים את השאלה הזאת בשפה מקצועית — האם השורש בג״ד הוא שורש פּוֹלִיסֶמִי (רב־משמעי) או שישנם שני שורשי בג״ד הוֹמוֹנִימִים (זהים בהגייתם אך לא במשמעותם)?

כל המילונאים העברים, מימי הביניים ועד לימינו, הכריעו שמדובר בהומונימים והבחינו במילוניהם בין שני שורשי בג״ד נפרדים, שהרי מה הקשר בין הפניית גב לקרובים אליך לעטיפת הגוף בבד? כך נהג גם אליעזר בן־יהודה במילונו, אלא שתחת השורש בג״ד השני במילונו הגדול, זה שעניינו בגידה, כתב בהערת השוליים: ״ויש סוברים שהוא השורש בגד הראשון, במשמעות כיסוי, ומזה הסתעף המושג בגידה, מפני שהבוגד הוא מכסה ומסתיר את רגשותיו. וכן מעל ומעיל״.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ