שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
רועי צ'יקי ארד
רועי צ'יקי ארד
רועי צ'יקי ארד
רועי צ'יקי ארד

מאז ימי המחאה החברתית קמו בישראל שלל קואופרטיבים, עסקים בבעלות העובדים או הצרכנים, שרובם הונעו על ידי כוחות צעירים עם שיק מהפכני. פה ושם בית קפה, מכולת קטנה או חבורת סאונדמנים עם פוסטר מקומט של צ'ה גווארה. בחודש מרץ יחדור אל המערכה גורם ממסדי – הממסדי ביותר שניתן להעלות על הדעת – הסוכנות היהודית. הסוכנות מציעה פעולה בסדר גודל אחר: היא גייסה כבר שבעה מיליון שקל לפרויקט, מתוך 22 מיליון מתוכננים, שייתנו את הדחיפה ההתחלתית ל–40 סניפים של סופרמרקטים קואפרטיביים בגודל 200 מ"ר כל אחד. הסופרמרקטים ימכרו את סחורתם במחירים זולים באחוזים ניכרים גם בהשוואה לרשתות הזולות. המערכת תפעל דרך מרכז לוגיסטי ענקי בגודל חצי דונם, שיקבל ויעביר 2,500 מוצרים לרשת החדשה שתיפרש בפריפריה.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ