שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

דברים חדשים

דידי חנוך
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
דידי חנוך

נילסן מוסיפה את טוויטר לרייטינג

נילסן, החברה שאחראית על מדד הצפייה בטלוויזיה האמריקאית, תוסיף עם תחילת העונה הבאה מדד חדש: מדד השיחה בטוויטר. חברות הטלוויזיה מנסות כבר זמן מה לגרום לצופים להשתמש ביישומים שלהן כדי לדבר על התוכניות שהן משדרות, אבל אלה מתעקשים לנהל את השיחות שלהם ברשתות החברתיות המבוססות: פייסבוק וטוויטר. עכשיו נילסן הגיעה להסכם עם טוויטר שיאפשר לה גישה ישירה לנתונים שלה.
זה לא אומר שהשיחות בטוויטר יחליפו את הרייטינג. לא בטוח אם זה אומר שיתפרסם כל שבוע מד צפייה ברשת. זה כן אומר שחברות הטלוויזיה יידעו על מה הצופים מדברים.

הצעד הזה עשוי להיראות מעט מאיים, אבל יש בו גם משהו מעודד. כבר שנים שיש חוסר מתאם בין הרייטינג לבין הסדרות שאנשים ממש נלהבים לגביהן. סדרות כמו הסיטקום Community זוכות לאחוזי צפייה אפסיים, למרות שהקהל שלהן מורכב מצופים נלהבים יותר מאלה של סדרות בעלות רייטינג גבוה יותר. נלהבים, אך מעטים. האפשרות למדוד את מידת העניין של הצופים בתוכן שהם רואים, והעובדה שהרשתות מייחסות לעניין הזה חשיבות, עשויות להציל סדרות מסוימות גם בלי קמפיין הצלה פעיל מהסוג לו זכו בשנים האחרונות סדרות כמו “צ’אק” ו”תרגיע”.

יתרון נוסף של המדד החדש הוא שנילסן צפויים לקבל גישה לכלל הנתונים של טוויטר, בעוד שהרייטינג נמדד על פי מספר מצומצם של משפחות עם “קופסת נילסן” בבית.

"תרגיע". טוויטר יציל מרייטינג חלשצילום: רויטרס

טועם IBM

בכל שנה, חברת IBM מספקת את - 5in5 חמש תחזיות לעוד חמש שנים. השנה, התחזיות של החברה התמקדו בחמשת החושים. ספציפית, בחמשת החושים במחשבים, סמארטפונים ומחשבי לוח. מכלול החושים האלה ייצור, לפי החברה, את המחשב הקוגניטיבי, מחשב שמסוגל לקבל מידע בדרכים בהן בני האנוש מקבלים אותו, ולהגיב בהתאם. שלוש מהתחזיות נשמעות הגיוניות מאוד.

בתחום המגע, החברה צופה שכלי המחשוב הנייד של העתיד יידעו לזהות מגע במדויק יותר, ואף לדמות אותו. כך, אם תראו באתר בגדים אריג מסוים, תוכלו לחוש את המרקם שלו על המסך.

בתחום הראייה, החברה צופה שמחשבים ילמדו להבין מה הם רואים, ויוכלו לעזור לרופאים לנתח צילומי רנטגן ובדיקות חזותיות אחרות. באופן כללי, יש יישומים פוטנציאליים רבים למחשבים שמבינים טוב יותר את מה שהם רואים.

החוש הסביר השלישי הוא השמיעה. כבר כיום, מחשבים מבינים יותר ויותר את מה שאומרים להם, אבל IBM חושבים על מחשבים שיוכלו לזהות גלי קול ורטט ולחזות רעידות אדמה. וגם על מחשבים שיזהו מצב רוח לפי נימת קול.

שני החושים האחרונים נשמעים יותר בדיוניים. חוש הטעם אמור לאפשר למחשבים להרכיב מתכונים, ולבנות תזונה טובה ובריאה יותר שמותאמת לכל משתמש. בהחלט יכול להיות שמחשבים יוכלו לסייע לתזונה, אבל קשה להאמין שהם יטעמו את האוכל.
חוש הריח אמור לאפשר לסלולרי שלנו לדעת מתי אנחנו חולים, למחשבים המחוברים לחיישנים בשדות לדעת מתי התבואה בשלה, ולהריח האם המזון בריא.

מבט על תחזיות העבר של IBM מראה שהם נוטים לאופטימיות. ב–2006 הם חזו שתוך חמש שנים יהפוך תרגום דיבור בזמן אמת לנורמה, בעוד שהטכנולוגיה עדיין רחוקה מלהיות בשלה; הם חזו אינטרנט בתלת ממד בעוד שהטכנולוגיה עדיין מאוד לא נפוצה במחשבים; והם חזו שהסלולריים שלנו יקראו את מחשבותינו.

ב–2007 הם חזו שהטכנולוגיה הרפואית תאפשר לאנשים לא לשכוח יותר שום דבר. ובכן, בזכות חיפוש בגוגל, אנחנו באמת לא שוכחים דבר ויכולים לזכור שהתחזיות שלהם לא ממש מתגשמות עד כה, אבל הן בהחלט מספקות חזון מעניין לעתיד.
http://www-03.ibm.com/press/us/en/presskit/39659.wss

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ