בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

סמול טוק

לצאת מהגטו

עומר קידר מאס בטקסים הסטנדרטיים ויצר מסורת משלו ליום השואה

7תגובות

מה יש לך נגד יום הזיכרון לשואה?

“אין לי שום דבר נגד יום הזיכרון לשואה, כמו כל דרך שאנשים בוחרים לציין את היום הזה. הבעיה היא שאני ורבים מחברַי מרגישים שאנחנו לא מוצאים את עצמנו ביום הזה, ולא מהסיבה שלא אכפת לנו. נהפוך הוא, מאוד אכפת לנו, אבל האפשרויות ביום הזה הן ללכת לטקסים הממלכתיים, שמזמן לא מדברים לאף אחד, או מה שהרבה אנשים עושים - בורחים מהיום הזה, מתנתקים לגמרי. הדרכים הקיימות מפספסות בעיני את העומק והמשמעות שיכולים להיות ליום כזה, יום של התבוננות עצמית, של הבנה של המקום שלנו במדינה ושאלות דומות”.

מה החלופה שלך?

“עדי אלטשולר חברתי התחילה עם ‘זיכרון בסלון’ ‏(zikaronbasalon.com‏) לפני שנתיים. מזמינים אנשים לסלון ביתי ומקיימים שיחה עם ניצול שואה - אנחנו קוראים להם ‘אנשי עדות’. אחר כך הוא מקבל תעודת הוקרה ומחזירים אותו הביתה, מתוך הבנה שהתכנים שעולים בהמשך יכולים מאוד לא להתאים לו. ואז מגיע החלק המשמעותי ביותר בעיני - מנחה הערב מעלה סוגיות שנוגעות לשואה ולישראל 2013. זה יכול להיות דברים כמו מה אומר עלינו היחס שלנו לניצולי השואה שחיים פה, אם יש קשר בין השואה לבין הפליטים בלוינסקי או הכיבוש, שורה של שאלות שמנסות להוציא את הקדושה מיום השואה. זה יוצר שיח משמעותי, שיכול להגיע למקומות טובים או למקומות לא טובים”.

מה למשל?

“בשנה שעברה היתה מישהי שהסבירה למה אכילת בשר זה הנאציזם של העולם המודרני. אלו אמירות שיכולות להישמע לצדדים שונים מאוד שנויות במחלוקת. אנחנו מנסים לנסות לענות על שאלות קשות באמצעות השואה, ולא בטוח שתצא מאושר מהסיפור הזה”.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו