בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

בקרית אתא הקמתי את מדינת איקאה

מה טבעי יותר מדגל המדינה, דגל המועצה ודגל איקאה מתנופפים להם יחדיו? 
כנראה הרבה דברים, אבל כעת יודעות חברות מסחריות: בקרית אתא שווה להשקיע

12תגובות

הסניף השלישי של איקאה שהוקם בקרית אתא סחף את העיר בהתלהבות, עד כדי כך שבשדרות המרכזיות שבכניסה לעיר, ברחוב זבולון ובדרך חיפה, שילבה העירייה לצד הדגלים הסטנדרטיים - דגל המועצה המקומית ודגל ישראל - את דגלי חברת הריהוט השוודית. יחס מספר הדגלים בין ישראל, קרית אתא ואיקאה שווה, וכל אחת קיבלה כשליש מהדגלים, שנתלו זה לצד זה. האם איקאה, שדיווחה כי השקיעה במבנה הקניות הענק 380 מיליון שקל, טוענת לריבונות בעיר?

"זה חלק מהסגידה להון ולבעלי ההון", מפרש חבר המועצה האופוזיציונר עו"ד יורם צברי (העבודה). "הפכנו ממדינה של ערכים שקמה על ערכי הסוציאליזם למדינה שבה הערך העליון הוא כסף. אז אחד התוצרים הוא תופעות מהסוג הזה". צברי מספר שהדגלים צרמו לו ובכל זאת לא התייחס לכך בישיבת המועצה: "אנחנו שמחים שיש איקאה, זה טוב, היא מעירה את העיר ונותנת משרות, אבל יש גם נזק לטווח הרחוק, כי העובדים מועסקים בשכר מינימום".

גיל אליהו

כדי להתרשם מסדר העדיפויות בעיר, ניתן לציין שלפני כמה חודשים, שבוע לאחר הבחירות המוניציפליות, עיריית קרית אתא בישרה ליוסי אוחיון, יליד הקריה וראש המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל לשעבר, כי פרויקט המוזיאון ובית הספר לאמנות שהזמין ממנו ראש העיר יעקב פרץ יוקפא, והעירייה תפסיק להזרים כספים להרמת המיזם. "בעיריית קרית אתא לא ממש יודעים מה התפקיד שלהם. הם מתייחסים אל הקמת מוזיאון כאל שחיתות", אומר אוחיון המאוכזב, שנאבק בהחלטה דרך עמוד הפייסבוק "מוזיאון אתא", כדי להציל את המיזם הייחודי שעליו טרח שנתיים.

האופוזיציונר הוותיק, חבר המועצה לשעבר אילן גלבסקי, חושב שהדגלים נתלו לקראת הגעתו של בכיר איקאה העולמית לעיר. "אולי לכבוד זה עשו את כל הטררם הזה", תוהה גלבסקי. "יש עניין ידוע בקרית אתא, שאנחנו תולים שלטים ושוכחים להוריד. למשל שלטי 'ראש העיר מאחל שנה טובה' נשארים לעתים עד חנוכה. תמיד מקשטים שבועיים לפני פסח בדגלי ישראל והמועצה, וזו הפעם הראשונה שיש דגלים של חברה מסחרית. גם אם זה לכבוד נציג איקאה שהגיע למקום, אני חושב שצריך היה להסיר אותם יום אחרי שהוא עזב, שלא יחשבו שאיקאה זה קרית אתא או שקרית אתא היא איקאה או שחלילה יש קרית איקאה אתא. בירושלים אין דגל איקאה ליד הכנסת".

גם צ', סטודנטית תושבת העיר, לא נלהבת: "זה לא רק הדגלים, זו האווירה. יש תחושה שאיקאה הפכה לדגל הלאום של קרית אתא. שמו בכניסה לעיר שלט 'קרית אתא מברכת את איקאה', כאילו אם איקאה הגיעה לפה אז קרית אתא על המפה. כאילו מה שיציל את העיר זה מותגים צרכניים ולא חינוך או איכות חיים לתושבים. זה גם יפגע לדעתי בעסקים המקומיים".

מעיריית קרית אתא נמסר: "מדובר בפרויקט גדול של חברה בינלאומית המהווה עוגן כלכלי חשוב לעירייה. לרגל ההשקה הוצבו דגלים בכניסות למתחם כפי שנהוג באירועים מסוג זה". באיקאה בחרו שלא להגיב.

ביום רביעי, שבוע לאחר פניית "הארץ", ירדו דגלי איקאה מהרחובות המרכזיים ונותרו רק במתחם.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו