בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

דובר "דן": "אני לא יכול להחזיר לך עודף, כי מכונה שמחזירה עודף לא יכולה להיות מוצבת על אוטובוס"

על הקו עם איתן פיקסמן

185תגובות
איתן פיקסמן
אבי כהן / וואלה! NEWS

איתן פיקסמן, הדובר של "דן"?

נכון.

שלום, זה ניר גונטז' מ"הארץ". מה העניינים?

רק שנייה... (בהצלחה! אני שמח! אני אהיה איתך בקשר!)

על מה אתה שמח?

לא, לא... המעלית נפתחה, וראיתי איזושהי גברת.

מי זו?

אתה באמת שואל?

בטח באמת.

זו היתה נהג בדן שהפך את מינו והיום הוא אשה.

סחתיין!

נכון סחתיין?

בטח. אז היום היא ממשיכה כנהגת בדן?

היא נהגת בדן! בוא, ספר לי מה...

בסך הכל התקשרתי כדי להגיד לך שאתה חייב לי ארבעה שקלים ועשר אגורות.

חחח

למה אתה צוחק?

בכיף, אני אשלם לך.

עמדת טעינה של רב קו באוטובוס קו 1 של דן

תראה, עליתי היום על קו מספר 1 של דן מתחנת מנחם בגין־נחמני לכיוון שוק הפשפשים. עלות הנסיעה 5.90 שקל, שמתי במכונה מטבע של עשרה שקלים ומתברר שהנוכלת האלקטרונית בכלל לא מחזירה עודף.

לא... שהמכונות האלו... אתה יודע שניתן לקבל את העודף, אבל לא בדרך הזאת.

אז תגיד לי איך אני מקבל את העודף. המכונה לא מחזירה.

קודם כל, המכונות בהנחיית משרד התחבורה.

מה אכפת לי. יצא לי כבר לקנות קולה במכונה אוטומטית. אני תמיד מקבל עודף.

המכונה הזאת כדי לתת עודף, מעבר ללוגיסטיקה, היא צריכה פלטפורמה יציבה.

מה אני אשם שהצבת את המכונה בתוך האוטובוס? אני רוצה את העודף שלי.

גם במטרונית בחיפה...

מה אכפת לי מחיפה? אני רוצה את העודף שלי.

לא הבנת, זה לא ניתן...

אז מדוע ניתן מבחינתך לקחת ממני עשרה שקלים, אבל לא ניתן להחזיר לי 4.10?

אני לא יכול להחזיר לך, כי מכונה שמחזירה עודף לא יכולה להיות מוצבת על אוטובוס.

אדיר. זו בדיחה של ממש.

זו לא בדיחה, עזוב. אתה לוקח את הנייר, אתה שולח אותו אלינו בדואר ואנחנו מחזירים עודף.

טוב, זה הזוי. ביקשתי מהנהג שיחזיר לי עודף. הוא פשוט התעלם ממני.

הנהג לא מחזיר עודף, כי זה אוטובוס בשירות עצמי. יש לך אפשרות ל...

עדיין לא הבנתי. איך המכונה החדישה יודעת לקחת את כספי, אבל מסרבת להחזיר לי עודף? היא הרי יודעת ששמתי עשרה שקלים.

אי אפשר לשים מכונות שיודעות גם להחזיר עודף על פלטפורמה ניידת.

למה?

אני לא יודע. אני לא מייצר מכונות.

בפועל אתה לוקח כמעט כפול ממחיר הנסיעה.

אני בסך הכל מפעיל תחבורה ציבורית על־פי הנחיות משרד התחבורה.

כמה כסף אתה עושה רק מזה שאתה לא מחזיר עודף?

אני לא. הכל הולך למשרד התחבורה.

אז מה הנוסעים אמורים לעשות? אשכרה לרדת מהאוטובוס, לחפש סניף דואר, לקנות מעטפה ובול במחיר 2.30, לשלוח אליך, וכל זה בשביל לקבל עודף של 4.10? אתה אמיתי?

ידידי, אתה צודק. אתה הלקוח ואתה צודק.

אני יודע, אבל מה זה עוזר לי?

בתנאים האלו, עד שיהיה פתרון... אם לא היו עבודות הרכבת הקלה, ניתן היה להעמיד את המכונות...

מה הקשר?

יש קשר.

בכל העולם לא מקבלים עודף על נסיעה בתחבורה ציבורית?

על אוטובוס?

כן. למה לא?

אני לא מכיר. אני רק נשמע להנחיות. אנחנו לא מקבלים החלטות. ההנחיות הן לשים את המכונות האלו, עד שיהיה פתרון אחר.

פשוט חולבים את מי שנוסע בתחבורה ציבורית, במקום להקל עליו.

עזוב. אני בטח לא חולב.

תגיד, כמה מכתבים אתם מקבלים בשנה, בדרישה להחזיר את העודף הגנוב?

אה...

אני רוצה את העודף שלי!

יש לך את הכרטיס ביד?

ביד? לא. אולי בכיס. רגע, אני בודק... כן, יש לי אותו.

(מאיה, כדי לקבל עודף מהמכונה, הוא חייב לשלוח את המקור, או שהוא יכול להעביר בפקס? אה, את המקור הוא צריך? רק באמצעות הדואר?)

טוב. אתם הזויים. אני לא מאמין למה שאני שומע ברקע.

תראה, אני מדבר איתך בכבוד ראוי, ואני חש שיש מולי אדם רציני. אם היית סתם אדם ממורמר, הייתי עונה בהתאם.

כן. אני סופר רציני, ובכלל לא ממורמר.

אני מכבד אותך ואומר לך איך יתבצע התהליך.

אוקיי. יש לי את הכרטיס. מה עלי לעשות?

תכניס למעטפה. תכתוב שאול המלך 39. הנהלת חשבונות... עם הפרטים שלך... או לפניות הציבור...

ומי יממן לי את הבול?

אני אממן לך.

אתה מממן את הבול לכל הלקוחות?

לא. רק לך.

נו, באמת... אתה רציני?

אני לא שר התחבורה. סך הכל מפעיל תחבורה ציבורית. הבטיחו לי שזה יהיה לעשר שנים, ואני אומר לך שזה יהיה להרבה יותר...

ג'יזס קרייסט...

הנהגים בורחים לי, הנוסעים בורחים לי. אי אפשר לעבוד ככה. וסליחה על גילוי הלב. אני לא ילד קטן, ואני אומר לך שאנחנו שק חבטות של הציבור. ואני מבין את הציבור, לא רק בגלל המכונה. אני רוצה לעזור, אבל זה המענה האולטימטיבי כרגע.

אוקיי, אז אם נסעתי בקו מספר 1 של דן, אני צריך לרדת מהאוטובוס, לקחת אוטובוס אחר לסניף דואר, לקנות בול ומעטפה ולשלוח אליכם כדי לקבל את העודף שלי?

בדרך כלל נוסעים צוברים כמה נסיעות ושולחים. הם צוברים כרטיסים ומקבלים את כספם.

אני לא מאמין למה שאתה אומר. זה הזוי!

זה הדבר ההזוי היחיד בישראל?

זה הכי הכי הזוי ובזוי ב"דן".

מכובדי, אלו הכלים שיש לנו. יש לנו את האוטובוסים הכי מתקדמים בעולם. קו 1 הוא המתקדם בעולם!

אבל לא מחזיר עודף!

אתה מספיק בוגר, כי עברת כברת דרך בחיים, ואתה יודע שלכל דבר צריך להתייחס בפרופורציה. אני אשתדל לזרז פה את השדרוג.

טוב. תודה רבה.

תודה וסליחה אם הייתי גלוי לב.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו