טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הקונקשן של מנכ"ל האוצר

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, התקשר למנכ"ל אל על בנוגע למחיר הטיסה שלו מישראל למיאמי

265תגובות
שי באב"ד
אייל טואג

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, ביקש לטוס, יחד עם שר האוצר משה כחלון והחשב הכללי רוני חזקיהו, לכנס של הבונדס שנערך במיאמי ב–11 בפברואר. הטיסות הוזמנו על חשבון המדינה, ולבאב"ד נקבעה טיסה עם קונקשן דרך שווייץ. לפי הכללים של רכישת הטיסות הממשלתית, יש להעדיף את הטיסה הזולה ביותר גם אם היא כוללת קונקשן, אלא אם כן הקונקשן נמשך יותר מחמש שעות או שהפער במחיר הוא פחות ממאה דולר.

בחודשים האחרונים החלה אל על להפעיל קו טיסה ישיר מתל אביב למיאמי, ובאב"ד ביקש לטוס בו. אבל בבדיקה שערך מול חברת ענבל, החברה הממשלתית שרוכשת כרטיסי טיסה לעובדי מדינה, נמסר לו שמחיר טיסה באל על הוא 4,700 דולר, ואילו המחיר בטיסת קונקשן של סוויס הוא רק 3,500 דולר, ועל כן יהיה עליו לטוס בטיסת הקונקשן.

לדברי מקורות במשרד האוצר, באב"ד כעס על ההחלטה והתקשר לגונן אוסישקין, מנכ"ל אל על שנכנס לתפקידו לפני שבועיים. הגרסאות חלוקות בנוגע למה בדיוק נאמר בשיחה. לדברי מקורות באוצר ששמעו את סיפור המעשה מבאב"ד, הציע לו אוסישקין לקנות כרטיס במחלקה רגילה, והבטיח כי לאחר מכן הוא ישודרג למחלקת עסקים. בשיחה של באב"ד עם "הארץ" הוא השמיע גרסה אחרת: "אחרי שראיתי שהטיסה של אל על עולה אלף דולר יותר, התקשרתי למנכ"ל אל על ואמרתי לו: 'נראה לך הגיוני שסוויס יותר זולים ממך באלף דולר? ככה אתה מעודד עובדי מדינה לטוס בחברות אחרות?' אז הוא עשה בדיקה והביאו הצעה זולה באלף דולר מסוויס. טסתי בסוף באל על. תגיד למי שאמר לך מה שאמר לך, תמסור לו שאני מוסר לו שהוא חתיכת אפס פחדן מאופס, כי אם היה לו טיפה אינטגריטי הוא היה אומר לי את הדברים האלה בפרצוף, ולא רץ לתקשורת כמו חתיכת אפס. לעולם לא אבין את הפחדנות של אנשים שנכנסים לי למשרד ללקק לי את התחת ומטנפים בתקשורת".

מטוס אלעל
NIR ELIAS/רויטרס

אחרי שעה התקשר באב"ד שוב והפעם בפיו גרסה חדשה. מתברר כי מה שהביא אותו לטוס ביזנס זה לא השיחה עם מנכ"ל אל על, אלא פטנט שמצאו בענבל. הם קנו עבורו טיסה זולה במחלקת תיירים, ושידרגו אותה למחלקת עסקים באמצעות מאגר נקודות הזיכוי שלהם. לראיה העביר באב"ד את ההזמנה מהמערכת הפנים ממשלתית, שבה נכתב "שדרוגים ממכסת השדרוגים של משרדי הממשלה". רוני חזקיהו, אגב, לא היה חלק מהעסקה והוא טס בטיסת הקונקשן המקורית.

יש לציין כי המדינה עדיין מחזיקה במניית הזהב של אל על, המקנה לה זכות וטו על העברת בעלות ומחייבת את אל על בהעמדת צי מטוסים בשעת חירום. בין אל על למשרד התחבורה ומשרד האוצר ישנה מחלוקת קבועה על גובה המימון שהמדינה מעניקה להוצאות הביטחון של אל על, בסך 820 מיליון שקל.

מחברת אל על נמסר בתגובה: "מנכ"ל משרד האוצר פנה לחברה והחברה העבירה את פנייתו לטיפול בסניף ישראל, אשר פעל על פי נוהל ונוהג כמפורט על פי הכללים המקובלים מול חברת ענבל הממשלתית".

לאחר פרסום הידיעה התקבלה תגובה ממשרד האוצר:

״צר לנו כי הכתב בחר להכפיש את מנכ"ל משרד האוצר מבלי לבקש תגובה רשמית למרות שהתבקש לעשות כן. יתרה מכך, מבין חילופי הדברים שלא נועדו לפרסום, ציטט הכתב רק את דברי המנכ"ל מבלי להזכיר את השפה הבוטה שבה השתמש הוא עצמו

״לגופו של עניין, מנכ"ל משרד האוצר גאה בכך שחסך כ-1,000 דולר לקופת המדינה שכן עבורו דין פרוטה כדין מאה. התעקשותו לטוס בטיסה ישירה קיצרה באופן משמעותי את ימי שהותו בחו"ל לכדי סוף שבוע על חשבון זמנו האישי, ובכך איפשרה לו לשוב לארץ מוקדם יותר ולעבוד יומיים מלאים נוספים בתקופת אישור התקציב. זאת, בהשוואה לטיסה עם חברת תעופה זרה שעלותה היתה יקרה יותר בכ-1000 דולר ואף היתה גוזלת שני ימי עבודה. ככל שישנה המקרה, מנכ"ל משרד האוצר מתחייב לנהוג כך גם בעתיד.  

״לפיכך, לא נותר למנכ"ל משרד האוצר אלא לקוות שכשם שנהג הוא עצמו, גם כתבכם יבצע את עבודתו בצורה ערכית ויציג לעיתון ולקוראיו את האמת ואת כל האמת״.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#