בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

רכבת דו-קומתית ראשונה מתוצרת כחול לבן נמסרה לרכבת ישראל

תגובות

אתמול נמסרה לרכבת ישראל הרכבת הדו-קומתית הראשונה שהורכבה במלואה בישראל במסגרת הסכם שיתוף פעולה בין חברת בומברדייה לבין מפעל רמתא של התעשייה האווירית. הרכבת הורכבה במפעל רמתא בבאר שבע שהוקם בסיועה של יצרנית הקרונות והקטרים הקנדית.

מפעל רמתא הוקם בהשקעה של כ-10 מיליון דולר לצורך הייצור וההרכבה הסופית של 54 קרונות דו-קומתיים עבור רכבת ישראל. במפעל הוקם האנגר ייחודי להרכבת קרונות המשתרע על 12 אלף מ"ר ובו שש תחנות עבודה המתחברות בשלוש מסילות למסילה הראשית של רכבת ישראל. כושר הייצור של המפעל הוא קרון רכבת כל ארבעה ימים.

בשנה האחרונה הכשיר רמתא במפעלי בומברדייה באירופה כוח אדם לעבודה בפרויקט הרכבת. לעובדי רמתא בבאר שבע הצטרפו למשך שנה כ-15 טכנאים ומהנדסים של חברת בומברדייה. הפרויקט יצר יותר מ-100 מקומות עבודה ברמתא באר שבע ואצל קבלני משנה באזורים מוכי אבטלה סמוכים, ושולבו בו כ-11 חברות ישראליות נוספות כקבלניות משנה.

מפעל רמתא בבאר שבע החל לפעול בתחום התחבורה המסילתית ב-1993. מאז הורכבו בו מכלולים של 87 קרונות מדגם IC-3 וכן בוצעו עבודות ב-93 קרונות דו-קומתיים שסופקו לרכבת ישראל בין 1999 ל-2004. ההזמנות שהתקבלו ברמתא עד היום מחברת בומברדייה מסתכמות ב-53 מיליון דולר.

מנכ"ל בומברדייה ישראל, יוסי דסקל, אמר: "זהו יום חג לרכבת ישראל ולתעשייה בישראל. כל הקרונות הורכבו בישראל, ו-29 מתוכם הם בעיצוב ייחודי המותאם במיוחד לנכים".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו