בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

רכבת בדימונה אחרי 25 שנה; תושבים: "התחברנו למדינה"

תגובות

"פעם בשבועיים נצא אני ואשתי מהבית עם תיק גב. ב-6 בבוקר נעלה על הרכבת, ב-8 נגיע לתל אביב. אז ניקח אוטובוס לרחוב הירקון, ליד השגרירות, נרד לים ונתחיל ללכת, 12 ק"מ עד ליפו. ביפו נאכל באחת המסעדות ארוחת צהריים ונחזור חזרה. ככה כל שבועיים", סיפר אתמול בהתרגשות שלמה פרדו מדימונה לידידו הרר מסוד, שהפך אתמול למנהל תחנת הרכבת החדשה בעיר. פרדו נותר ברציף, בעוד ש-150 תושבים אחרים מדימונה עלו, לקול מחיאות כפיים, על הרכבת והיו לראשונים, זה 25 שנה, שעוזבים את דימונה ברכבת.

תושבי העיר תולים תקוות רבות ברכבת. "ההרגשה היא שהתחברנו למדינה מחדש. זה נותן אפשרויות", אמר סולומון בן שמעון, שנסע אתמול עם משפחתו לבילוי בבאר שבע. ברקע מודיע כרוז הרכבת את רשימת התחנות שאליהן ניתן להגיע, לאחר החלפת רכבות: קרית גת, לוד, תל אביב, הרצליה, בנימינה, עתלית, עכו ונהריה.

ראש העיר דימונה, מאיר כהן, שהפעלת הרכבת היא גולת הכותרת של כהונתו, מרוצה. "זה יום חג לדימונה, זה פותח פתח למקומות עבודה. אנשים יוכלו לנסוע לעבוד בקרית גת, אפילו בתל אביב. מפעלים שירצו לפתוח פה יוכלו לגייס עובדים ממרכז הארץ. הוכח שבכל מקום שרכבת מגיעה אליו מתרחש בו שינוי חיובי".

22 דקות נמשכת הנסיעה לבאר שבע ברכבת, מהר יותר מאשר ברכב. בינתיים אין רכבת ישירה לתל אביב, והמבקש להגיע למרכז, ייאלץ להחליף רכבות ולנסוע עוד שעה ועשר דקות. אבל זאת רק ההתחלה, מבטיח ראש העיר, "בתוך שנתיים נשדרג את המסילה והנסיעה לתל אביב תארך 60 דקות, וזה כבר שינוי משמעותי". בין באר שבע לדימונה חולפת הרכבת על פני מספר רב של כפרים בדווים לא מוכרים. כחלק משדרוג הקו, מוקמים כעת חמישה מעברים בטוחים לרכבי הבדווים, שחוצים את המסילה. בעבור חלק גדול מהבדווים, המעברים הללו הם האות הראשון להכרה של המדינה במקום יישובם.

רוב הנוסעים ברכבת אתמול ביקשו להגיע לבאר שבע, לבילוי של מוצאי שבת - סרט בקולנוע או סיבוב בקניון. רובם בני נוער שנוסעים בקבוצות. פה ושם נראו גם משפחות שלמות ומספר חיילים שממהרים לבסיס. "בדימונה אין מה לעשות", אומר אחד הנערים, "יש סרט פעם בשבוע ושאר הזמן אפשר לשבת במרכז לשתות קפה". ענת פיטוסי ושלוש בנותיה נקלעו בטעות לרכבת, "באתי רק בשביל הטיול, עליתי לראות את הרכבת ונתקעתי, פתאום נסגרו הדלתות", היא אמרה. בתה הפעוטה, יובל, דווקא מרוצה. זאת הפעם הראשונה שהיא נוסעת ברכבת, "זה כיף", היא מסכמת.

אבל לא הכל ורוד. הבעיה הראשונה נוגעת למיקום התחנה בדימונה, בפאתי העיר. ראש העיר מבטיח שבקרוב יחל שירות אוטובוסים מוזל לתחנה. אבל הבעיה הקשה יותר היא, שבשל מבנה מערכת המסילות בבאר שבע הרכבת עוצרת רק בתחנת רכבת צפון, סמוך לאוניברסיטת בן גוריון והרחק ממרכז העיר, מהקניון ומהתחנה המרכזית. הנוסעים שירדו מהרכבת התאכזבו לגלות שאם רצונם להגיע לכל מקום אחר בעיר, לבד מהאוניברסיטה, עליהם לשכור מונית ב-17 שקלים נוספים. ברכבת ישראל מבהירים שלא ניתן לפתור את בעיית מיקום התחנה בבאר שבע בגלל מבנה המסילה.

22 דקות, 10שקלים

המחיר- המחיר לבאר שבע - 10 שקלים; המחיר לתל אביב - 30 שקלים

הזמן - הנסיעה לבאר שבע - 22 דקות; לת"א - עוד שעה ועשר דקות

התדירות - בימי חול 10 רכבות הלוך ושוב; ביום שישי - 6 רכבות ובשבת 2



תחנת הרכבת החדשה בדימונה, אתמול. "בתוך שנתיים נשדרג את המסילה והנסיעה לתל אביב תארך 60 דקות", מבטיח ראש העיר



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו