בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אנשי השיווק של השנה: גיא רולניק וטמירה ירדני

רולניק קיבל את התואר בזכות הפיכת TheMarker לעיתון יומי; ירדני בזכות הצלחת "כוכב נולד"

תגובות

גיא רולניק, מייסד ועורך TheMarker, וטמירה ירדני, מנכ"לית טדי הפקות, הם אנשי השיווק של השנה לשנת 2005 של איגוד המפרסמים. השניים קיבלו את התואר אתמול, בערב הפתיחה של כנס השיווק והמדיה 2006. ירדני קיבלה את התואר בזכות הצלחת התוכנית "כוכב נולד", ורולניק - בזכות המהלך השיווקי והתוכני של הפיכת המותג האינטרנטי TheMarker לעיתון כלכלי יומי, שהחליף את מדור הכלכלה היומי של "הארץ".

מדי שנה בוחר איגוד המפרסמים את איש השיווק של השנה. השנה לראשונה קיבלו שני נבחרים מספר נקודות זהה והם חולקים בתואר. הטקס התקיים השנה במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב והשתתפו בו בכירי הפרסומאים, אנשי השיווק ובכירי ענף הטלוויזיה. עופר בלוך, יו"ר איגוד המפרסמים ומנכ"ל Yes ניצל את הבמה בטקס וקרא לרגולטורים לפעול מיידית לפתיחה מסודרת של שוק הטלוויזיה כולו לפרסום - כולל ערוצי הכבלים והלוויין.

רייטינג ממוצע - 24.3%

טמירה ירדני, בעלת חברת טדי הפקות, היא האשה שמאחורי הצלחת תוכניות הטלוויזיה "כוכב נולד", "השיר שלנו" ו"נולד לרקוד". "כוכב נולד" החלה כהפקה של תוכנית שירה בציבור - "לא נפסיק לשיר" - אך זמן קצר לאחר מכן הפכה לתחרות הכשרונות המצליחה. בשנת 2005, בעונתה השלישית, הגיעה התוכנית לרייטינג ממוצע של 24.3% שתורגמו ל-3.5 מיליון דולר הכנסות לזכיינית קשת, ששידרה את התוכנית.

"כוכב נולד", כשמה, הולידה כמה כוכבים חדשים לתרבות הישראלית ובראשם נינט טייב, הראל סקעת, הראל מויאל ויהודה סעדו - כולם הפכו לכוכבים, שחקנים ומנחים מבוקשים בתעשייה. כמו כן, החייתה התוכנית מחדש את הקריירה של האמנים הוותיקים ריקי גל, צביקה פיק והבמאי צדי צרפתי.

ירדני החלה את דרכה כזמרת, ובהמשך, במסגרת חברת טדי הפקות שניהלה יחד עם בעלה דודו ירדני, הפיקה אמנים בתחום המוסיקה - יהודית רביץ, סי היימן, יגאל בשן, קורין אלאל, יהודה פוליקר, עוזי חיטמן ז"ל ועוד.

מפעל התוכניות של משפחת ירדני ממשיך: טדי הפקות מפיקה גם את תוכנית הריאליטי "פרויקט Y" בלוויין, שנערכת בימים אלה לעונתה השלישית - הבת, לי ירדני, היא העורכת האחראית. "אם יש לך מותג", אמרה ירדני בראיון למגזין השיווק והפרסום "אותות", שנערך באוגוסט 2005, "אתה יכול למתוח אותו להרבה כיוונים. 'כוכב נולד', למשל, התחילה כתוכנית טלוויזיה, הפכנו אותה למופע במה ואחר כך לקחנו את הכוכבים ובנינו סביבם דרמה יומית - 'השיר שלנו' - ובעקבותיה תקליטים והופעות".

עלייה של 15% בהכנסות

גיא רולניק (37) החל את דרכו בגלי צה"ל. עם שחרורו התמנה לכתב שוק ההון של עיתון "הארץ", ושלוש שנים מאוחר יותר ייסד את מדור שוק ההון בעיתון ונהפך לעורכו.

בגיל 29 מונה רולניק לעורך הכלכלי של "הארץ". שנה לאחר המינוי עזב את תפקידו וייסד את חברת האינטרנט TheMarker בשותפות עם "הארץ" ומשקיעים אמריקאים. בשנת 2002 קיבל רולניק לאחריותו גם את הניהול של המדור הכלכלי של "הארץ".

בסוף 2003, עם שובו מלימודים באוניברסיטת הרווארד בארה"ב, הציג רולניק למועצת המנהלים של קבוצת "הארץ" תוכנית אסטרטגית ושיווקית חדשה להפיכת מדור הכלכלה של "הארץ" לעיתון יומי חדש בשם "הארץ TheMarker". ב-2004 גובש חזון חדש לכל המערכות הכלכליות של "הארץ" וב-10 בינואר 2005 הושק העיתון הכלכלי החדש.

את המהלך של השקת העיתון הכלכלי היומי הוביל רולניק עם צוות גדול של עורכים, מנהלים ואנשי מקצוע ובראשם מנכ"ל עיתון "הארץ" יוסי ורשבסקי, עורך העיתון היומי סמי פרץ, העורכת הקודמת מירב ארלוזורוב, המעצב הגרפי גל ורטמן, רכז הכתבים גלעד לוי ומשרד הפרסום מקאן אריקסון.

למרות הסיכון הכרוך בהעברת מותג מהרשת לעיתונות, המהלך הביא לעלייה במספר המנויים של עיתון "הארץ" ולגידול ניכר בחשיפה של אתר ומגזין TheMarker.

על פי סקר TIM שפורסם בשבוע שעבר, מדורג TheMarker כאתר הכלכלי מספר אחת בישראל עם חשיפה ל-10.9% מהגולשים בארץ - כ-10% יותר מהאתר של העיתון הכלכלי הוותיק "גלובס" שרשם ירידה בדירוג.

בעקבות השקת העיתון הכלכלי היומי נרשם זינוק בקצב גיוס המנויים לעיתון "הארץ" וקפיצה חדה של עשרות אחוזים בהכנסות של TheMarker מפרסום ומנויים.

החשיפה למגזין TheMarker קפצה בסקר TGI האחרון ביותר מ-130% - שיעור הגידול החד ביותר בענף. בשנת 2005 צמחו ההכנסות של עיתון "הארץ" בכ-15% - פי 2 עד 3 מקצב הצמיחה של העיתונים המתחרים בישראל.

רולניק אמר בטקס: "מדובר במהלך של צוות גדול של עיתונאים, עורכים, כתבים ואנשי ההנהלה של TheMarker ו"הארץ", שאימצו חזון חדש ומלהיב לארגון והוציאו אותו לפועל בצורה יוצאת דופן".

בעקבות ההצלחה של מהלך TheMarker בהגדלת בסיס המנויים של העיתון, בחיזוק מעמדו ובשיפור המיצוב שלו בקרב קהלים חדשים בהם קהלים צעירים, מתכוונים בקבוצת "הארץ" לבצע שינויים נוספים בחלקים אחרים של העיתון.

המתמודדים הנוספים

המתמודדים האחרים - בעלי תואר איש השיווק של החודש ב-2005 - היו: איציק צאיג מנכ"ל חברת הסחר אסם; ערן תור מנכ"ל רקיט בנקיזר; זכי שלום מנכ"ל ובעלים של רשת חצי חינם; איריס בק סמנכ"ל שיווק ותוכן בפרטנר; גידי גולדפינגר מנכ"ל לי קופר ישראל; נאוה רביד מנכ"ל לוריאל ישראל; עמרי פדן מנכ"ל מקדונלד'ס ישראל; נאוה ענבר דוברת האגודה למלחמה בסרטן; ודב קוטלר מנכ"ל בנק אגוד.




תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו